Fungsi dan kelebihan Alfalfa Shaklee

Sebenarnya nak kongsi salah satu hot item glamor dikalangan customer  iaitu Shaklee Alfalfa Complex.. Ramai sebenarnya yg confuse dan ingat Alfalfa ni utk wanita sahaja.. eh tidak.. suami saya gak mkn alfalfa... saya pun mkn alfalfa...

Ni sy kongsikan sedikit fungsi dan kelebihan Shaklee Alfalfa . 


Alfalfa Complex



Nutrisi Anugerah Alam
Alfalfa merupakan pusat pegumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap nutrien dan mineral daripada tanah, manakala daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis.

Alfalfa Complex merupakan Shaklee Signature Formula yang pada asalnya dibangunkankan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an. 

Kami hanya menggunakan alfalfa berkualiti tinggi yang ditanam di California bagi produk ini bagi memastikan sumber bahan mentah yang kaya dengan pelbagai nutrien termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan  magnesium di samping klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.
  • Alfalfa daripada sumber semula jadi
  • Setiap sajian membekalkan 300mg kalsium, iaitu bersamaan dengan satu gelas susu
  • Daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi
Alfalfa. Sumber semula jadi pigmen klorofil, vitamin dan mineral surih. Segalanya tersedia di dalam Alfalfa Complex.



Alfalfa Shaklee berbeza dengan Alfalfa yang lain dari segi pemprosesannya kerana daun alfalfa dipetik dan hanya yang terbaik sahaja dipilih dan dikeringkan di bawah udara semulajdai sebelum dikompreskan menjadi tablet

1001 Fungsi Alfalfa Shaklee

  • Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
  • Melegakan sakit sendi dan belakang.
  • Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  • Memberi sensasi ‘rasa sejuk’
  • Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan buah pinggang
  • Meneutralkan asid dalam badan
  • Memulihkan urat selepas bersalin
  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • Meningkatkan stamina seorang suami
  • Meningkatkan aliran susu bagi ibu menyusu


Haaa tu dia... antara 1001 fungsi Alfalfa... dan yg bestnya Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


TESTIMONI ALFALFA SHAKLEE 

# Testimoni 1 : Alfalfa merapatkan keintiman
terimoni alfalfa , alfalfa shaklee, alfalfa shaklee, 1001 khasiat alfalfa shaklee, alfalfa untuk keputihan wanita, alfalfa berkesan, khasiat alfalfa, kelebihan alfalfa, alfalfa shaklee tambah susu,


# Testimoni 2 : Alfalfa mengurangkan masalah keputihan



terimoni alfalfa , alfalfa shaklee, alfalfa shaklee, 1001 khasiat alfalfa shaklee, alfalfa untuk keputihan wanita, alfalfa berkesan, khasiat alfalfa, kelebihan alfalfa, alfalfa shaklee tambah susu,



# Testimoni 3 : Alfalfa mengurangkan masalah nafas berbau
terimoni alfalfa , alfalfa shaklee, alfalfa shaklee, 1001 khasiat alfalfa shaklee, alfalfa untuk keputihan wanita, alfalfa berkesan, khasiat alfalfa, kelebihan alfalfa, alfalfa shaklee tambah susu,


# Testimoni 4 : Alfalfa meningkatkan aliran susu badan
terimoni alfalfa , alfalfa shaklee, alfalfa shaklee, 1001 khasiat alfalfa shaklee, alfalfa untuk keputihan wanita, alfalfa berkesan, khasiat alfalfa, kelebihan alfalfa, alfalfa shaklee tambah susu,


# Testimoni 5 : Alfalfa mengurangkan sakit sendi

terimoni alfalfa , alfalfa shaklee, alfalfa shaklee, 1001 khasiat alfalfa shaklee, alfalfa untuk keputihan wanita, alfalfa berkesan, khasiat alfalfa, kelebihan alfalfa, alfalfa shaklee tambah susu,



# Testimoni 6 : Alfalfa mengurangkan masalah elergi / alahan
alfalfa shaklee, 1001 khasiat alfalfa shaklee, alfalfa untuk keputihan wanita, alfalfa berkesan, khasiat alfalfa, kelebihan alfalfa, alfalfa shaklee tambah susu,



# Testimoni 7 : Alfalfa mengetatkan faraj , detoks <3 






# Testimoni 8 : Alfalfa untuk masalah ASTHMA






------------------------------------

Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
✉ Email : nornadiamansor@yahoo.com


Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima jadual pengambilan vitamin, tips ekslusif , konsultasi percuma berterusan dan layak dijemput ke ekslusif group di FB.
------------------------------------

Ketahui Cara Atasi dan Keburukan Masalah Kentut Vagina dan Angin Faraj

Urat urat rahim yg sudah dimasuki angin dan tidak dijaga ini akan menyebabkan faraj tidak sihat. Apabila wanita kentut faraj, maksudnya farajnya longgar. Bila bersama suami, dah tak grip. 
Masa baru kahwin macam lubang kunci. Lepas bersalin macam lubang jamban. Longgar dan berair.
Masa baru kawin pun sanggup tahan kentut. Baru anak pertama, siap kentut depan lagi bila bersama suami. Ttp masalahnya...kentut ni jenis tak leh tahan. So tahan je lah malu tu ye.

Bagi wanita (biasanya yang sudah berkahwin dan melahirkan anak), masalah ini pastinya pernah menimpa anda. Hanya ketika ianya berlaku, barulah anda risau dan cuba mencari cara mengatasi masalah kentut vagina ini.

Saya suka sekali untuk berkongsi dengan anda di luar sana yang tertanya-tanya apa sebenarnya penyebab dan punca kentut rahim ini serta cara untuk mengatasinya. 

Jangan risau, setiap masalah ada penyelesaiannya.

Apa itu Kentut Vagina atau Angin Faraj?

Vaginal flatulence atau lebih dikenali kentut vagina ataupun faraj terkentut merupakan sebuah keadaan dimana alat kemaluan yang sulit milik perempuan mengeluarkan udara dan menghasilkan bunyi seperti kentut.

Kentut ini selalunya berlaku akibat udara terperangkap di dalam faraj atau pun di celah-celah lapisan labia majora lalu dilepaskan seperti mana kentut dubur berlaku.Kentut vagina boleh disebabkan oleh lemahnya otot-otot disekitar vagina yang mampu menyebabkan mudahnya pengaliran keluar masuk udara ketika melakukan apa-apa aktiviti.

Jikalau kentut itu berbau yakni tidak berbau maka kemungkinan besar faraj tersebut sudah dijangkiti mikoorganisma yang menyebabkan penghasilan bau-bauan yang tidak menyenangkan. Berbeza daripada kentut dubur, kentut vagina sepatutnya tidak berbau.

Lebih menyulitkan lagi bukaan faraj tidak mempunyai deria rasa yang sensitif seperti bukaan dubur hingga membolehkan kita dapat merasai keluarnya angin dari bukaan faraj secara yakin.


Apakah Punca Kentut Vagina  atau Angin Faraj ?

Namun begitu, keluar masuk angin di vagina berkemungkinan berlaku kepada wanita yang mengalami:
  • kelemahan pada otot-otot kemut seperti wanita yang telah melahirkan ramai anak atau selepas bersalin
  • mengalami masalah jatuh peranakan 
  • tidak dapat mengawal kencing (kencing dedas)
  • Mengamalkan hubungan seks yang melampau


Apakah Keburukan Kentut Vagina atau Angin Faraj ?

Apabila wanita kentut faraj, maksudnya faraj  longgar. Bila bersama suami, dah tak grip atau tak mencengkam. Masa baru kahwin macam lubang kunci. Lepas bersalin macam lubang jamban. Longgar dan berair.

Apabila wanita kentut faraj, maksudnya urat faraj dah tak sihat macam dulu. Jadi mulalah masalah kedinginan dalam hubungan intim. Suami buat apapun, si isteri seperti tidak nafsu. Siap sound si suami "cepatlah sikit habisnya bang. Sy dah tak larat dah ni". Ini jadinya tahap klimaks bersama suami semakin rendah

Mungkin dari luaran lepas dijahit jahitan bersalin boleh nampak cantik. Tapi tak akan mampu kali menipu bila ada yg meleleh keluar dari rahim, atau ketika bersama suami mula rasa longgar, atau ketika faraj sudah mula keluar angin pus-pus.Ia juga boleh menyebabkan masalah kekeringan faraj

Apabila wanita kentut faraj, rahimnya dah tak sihat. Keputihan mula melanda. Ada yg berbau ada yg berwarna. Masa tu suami nk dekat pun mula rasa loya.


Apakah Hukum  Kentut Vagina atau Angin Faraj Semasa Solat Di Dalam Islam ?

Hukum wanita yang mengeluarkan angin/kentut melalui faraj (qubul) dan juga dubur adalah batal wuduknya berdasarkan dalil berikut:
عَنْ َعبَّادِ بْنِ تَمِيْمٍ عَنِ النَّبِىِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : لاَ يَنْصَرِفْ حَتَّى يَسْمَعَ صَوْتاً أَوْ يَجِدَ رِيْحاً
‘Abbad bin Tamim melaporkan daripada Nabi s.a.w yang bersabda: “Jangan seseorang berpaling iaitu meninggalkan solat sehingga ia mendengar bunyi kentutnya atau tercium baunya”. 
(Hadis Muslim dan Bukhari)

Berdasarkan hadis ini, secara jelas Rasulullah memberitahu bahawa keluar angin boleh membatalkan solat. Oleh sebab itu, wanita yang mengalami masalah angin pada faraj disarankan mengambil langkah-langkah berikut:
  1. Berdehem selepas membuang air kecil.
  2. Membasuh kemaluan dengan sempurna.
  3. Mengelap faraj sehingga kering dan menutupi ruang kemaluan dengan tisu, kain atau menutupi ruang dengan rapat menggunakan tuala pelekat yang nipis dan bersih.
  4. Kemudian memakai seluar dalam yang kemas agar udara tidak boleh keluar masuk sebelum berwuduk dan menunaikan solat.

Petua Mengatasi Masalah Kentut Vagina atau Angin Faraj

Kentut vagina boleh diatasi dengan;
  • Memakai seluar dalam yang tidak terlalu longgar yang mampu membenarkan keluar masuk udara.
  • JANGAN sesekali anda menyembur air paip ke dalam kemaluan.Mungkin anda beranggapan bahawa ia membersihkan bahagian dalam kemaluan anda..TAPI anda SILAP!!! sebenarnya anda telah membuka ruang udara dlm kemaluan anda! ini boleh mengakibatkan berlakunya ruang udara dan menyebabkan berlakunya "kentut Vagina".
  • Elakkan makanan sejuk dan berair. makanan sejuk beku, tembikai, ais 
  • Mengamalkan senaman kegel ataupun senaman kemut untuk memperkuatkan otot di sekitar alat sulit dan melansingkan corong faraj yang lega dan menyempitkan pembukaan faraj yang renggang itu. Dengan corong faraj yang sempit dan kemas, angin tidak mudah masuk ketika wanita bergerak atau ketika hubungan kelamin berlaku
Anda boleh praktikkan senaman ini pada bila-bila masa. Caranya mudah sahaja:
-Tahan nafas.
-Tanpa kecutkan otot perut, kemutkan faraj seperti sedang menahan kencing.
-Kira sampai 10.
-Lepaskan seperti biasa.
-Ulang 25 kali setiap sesi, buat 3 sesi sehari.

  • Mencuci dan membersihkan alat sulit dengan baik dan pastikan ianya tidak selalu lembab dan juga amalkan pemakaian pantyliner kerana semua ini dapat mengelakkan jangkitan mikroorganisma.
  • Kentut jenis ini masih dianggap normal walaupun ramai yang beranggapan kentut vagina hanya berlaku kepada sesiapa yang sudah kehilangan dara. Hal ini demikian kerana, pergerakkan kaki semasa berjalan ataupun ketika apa aktiviti sekali pun, ianya mampu memberi peluang untuk udara keluar masuk ke dalam faraj jikalau dinding dan saluran faraj berkenaan tidak begitu kuat. Justeru itu, janganlah anda beranggapan mereka yang mengalami kentut vagina ini sudah kehilangan dara kerana seperti organisma yang lain, setiap sedutan pasti akan ada hembusan.





Vitamin Shaklee yang Membantu Masalah Kentut Vagina atau Angin Faraj


Ada kajian mengatakan masalah kentut vagina ini berlaku disebabkan paras hormon estrogen yang rendah dalam badan. Ini kemungkinan berlaku selepas seseorang wanita itu bersalin dan paras hormonnya masih tidak stabil. Hormon estrogen yang mencukupi dalam tubuh akan memberikan anda kesan kewanitaan yang ketara seperti buah dada yang cantik dan haid yang teratur


Alfalfa Complex Shaklee yang berfungsi sebagai perapat atau pengetat organ intim wanita. Ia juga boleh mengatasi masalah keputihan wanita. Pendek kata Alfalfa ni ala-ala macam kacip Fatimah tu.:)

Fakta yang paling membantu adalah, University of Pittsburgh telah mengesahkan bahawa alfalfa juga turut mengandungi estrogen tumbuhan yang dipanggil isoflavin yang mana pengambilan alfalfa boleh menghasilkan serta meningkatkan hormon estrogen dalam tubuh.
# Testimoni 1


# Testimoni 2


# Testimoni 3



# Testimoni 4


Oleh itu, pengambilan alfalfa yang konsisten dapat mengatasi masalah kewanitaan anda dan membuatkan suami makin sayang. Apabila hormon estrogen meningkat, maka tiada lagi masalah vagina berbau malah bahagiaan intim makin rapat, hubungan seks makin hangat membara, buah dada makin tegang dan lain-lain lagi.


------------------------------------

Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
✉ Email : nornadiamansor@yahoo.com


Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :

 jadual pengambilan vitamin
☑ tips ekslusif
☑ konsultasi percuma berterusan 
 layak dijemput ke ekslusif group di FB.

------------------------------

9 Punca Jeragat Tanpa Kita Sedar & Kaedah Penyelesaian Terbaik

KENAPA MUKA SAYA ADA TOMPOK-TOMPOK HITAM NIE!

Jangan ambil mudah kalau kat muka kita mula tompok-tompok atau bintik-bintik hitam ni. Kalau nak tahu itu adalah jeragat. Bermula dengan satu tompok atau bintik hitam kalau tak di rawat dari awal dia akan menjadi masalah jeragat yang teruk. 

Jeragat yang tidak dirawat akan menjadi lagi hitam dan berkerak.

Jangan ambil mudah kalau kat muka kita mula tompok-tompok atau bintik-bintik hitam ni. Kalau nak tahu itu adalah jeragat. Bermula dengan satu tompok atau bintik hitam kalau tak di rawat dari awal dia akan menjadi masalah jeragat yang teruk. Jeragat yang tidak dirawat akan menjadi lagi hitam dan berkerak. 
Jeragat merupakan bintik-bintik hitam yang muncul pada permukaan kulit akibat kekurangan nutrien. Ia adalah disebabkan oleh pembetukan minyak,sel-sel kulit mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang muka seperti di bahagian hidung,dahi,dagi dan pipi
Jeragat sering terjadi mengikut corak seperti berikut; 
  • 63% akan kelihatan sekitar hidung dan dagu
  • 21% akan terjadi di sekitar pipi dan hidung
  • 16% biasanya akan kelihatan sekitar dibawah rahang


Jenis Jenis Jeragat

Jeragat boleh dikategorikan kepada 3 jenis;
  • Epidermal – atau bahagian atas lapisan sel kulit. Jeragat epidermis ini mudah dirawat dan sesuai untuk mengguna krim jeragat molek skincare

  • Dermal – terjadi dbawah lapisan sel kulit. Jeragat dibawah lapisan kulit


  • Campuran – terjadi kedua-dua jenis jeragat Epidermal dan Dermal. Jeragat dibawah lapisan kulit tidak sesuai untuk mengguna krim
Jeragat yang terjadi di epidermis (epidermal) berwarna coklat cair dan akan kelihatan lebih gelap jika dilihat dibawah lampu

Jeragat dermal akan kelihatan keperangan dan tidak kelihatan lebih gelap jika dibawah lampu

Jeragat campuran berwarna coklat gelap, jika diteliti dibawah lampu pemeriksaan akan kelihatan lebih gelap atau kadang-kadang tidak ada perubahan.


9 PUNCA JERAGAT DI WAJAH TANPA KITA SEDAR

#1 : Matahari

Sinar matahari mengandungi sinar UB A & B yang menyebabkan kerosakan sel kulit. Kesan sinar UV ini bukan saja menyebabkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.

 #2 : Kehamilan

Majoriti wanita hamil akan mengalami keadaan hormon tidak menentu. Keadaan ini mengundang kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat. Kebiasaannya jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. 

Tetapi ramai juga terus mengalami jeragat. Jeragat lebih kerap terjadi kepada wanita yang sedang mengalami perubahan hormon. 80% wanita mengandung sering mengalami jeragat yan dipanggil “mask of pregnancy”.

#3 : Rawatan Hormon

Kajian menunjukkan rawatan hormon (pil) yang mengandungi hormon estrogen dan / atau progesteron, pertukaran hormon, implan mengundang masalah jeragat.


 #4 : Ubat- ubatan

Pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi ‘side effect’ pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan sel baru dengan aktif. Ini punca jeragat yang jarang kita sedar.

#5 : Wangian

Pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan tindak balas ‘phototoxic‘ juga adalah diantara punca terjadinya jeragat.

 #6 : Hypothyroidism

Ia juga dikenali sebagai keadaan dimana paras hormon tiroid rendah.



#7 : Hormon tidak seimbang

Masalah hormon yang tidak seimbang menyebabkan punca jerawat tumbuh dengan lebih banyak dan lambat sembuh.


#8 : Pemilihan produk yang salah

Kadang kadang kita selalunya nak dapat kesan yang cepat, jadi tindakan segera ambil produk yang ada bahan kimia merbahaya dan akan membuatkan masalah jerawat makin teruk sekiranya kita berhenti menggunakanya, selain itu sering bertukar tukar produk.




#9 : Penjagaan muka yang tidak berterusan.

Tidak berdisiplin untuk mengikuti jagaan muka..Kadang2 balik terus nak tidur.. malas nak cuci muka.. maka dibiarkan wajah dengan solekan


9 keadaan diatas, jika dibiarkan tanpa rawatan, akan mengakibatkan pigmentasi seawal bintik hitam akan bertukar menjadi tompokkan seperti peta, sudah tentu stress bukan??


Vitamin Shaklee Untuk Atasi Masalah Jeragat & Pigmentasi

Terdapat juga rawatan alternatif seperti laser yang memakan kos yang sangat tinggi, tetapi kesan hanyalah sementara.

Tahukah anda, hanya rawatan alternatif yang lebih natural seperti suplement sahaja yang memberi kesan lebih kekal dan kesan menyeluruh dari hujung rambut hingga hujung kaki.

Untuk mengatasi masalah jeragat, saya sarankan anda untuk mengamalkan Set Jeragat Shaklee yang terdiri daripada ESP, Vitamin C dan juga GLA Complex





GLA Complex  >>  seimbangan hormon badan manusia.

Untuk hilangkan jeragat, GLA Complex akan mengawal paras hormon Estrogen & Testosteron. Ia mengandungi mengandungi 2x ganda lebih GLA berbanding produk lain dipasaran.

Bila hormon stabil, masalah jerawat yang jadi punca utama jeragat akan dapat diatasi. Bukan itu saja, malah GLA Complex juga berfungsi untuk pulihkan bintik penuaan/ jeragat .

Lebih menguntungkan GLA complex dapat melambatkan menopaus dan melegakan simpton menopaus . Pengambilan jangka panjang akan melambatkan  



Vitamin C  >> keremajaan kulit dan kelembapan kulit

Vitamin C  penting untuk pembentukan kolagen. Pengambilan vitamin C secara konsisten membantu anda dapatkan kulit yang tampak lebih cerah sekata,melambatkan proses penuaan, menyekat pembentukkan pigmentasi(jeragat) seterusnya ia membantu mengurangkan kejadian jeragat.



Energizing Soy Protein >> hasilkan sel baru mengantikan sel kulit mati


ESP Shaklee (energizing soy protien) sangat penting dalam penghasilan sel baru dan secara langsung mengurangkan kesan kulit mati dan kekerapan kejadian jeragat. Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sukar dihilangkan. 

Insyaallah dengan kecukupan kandungan protein dalam badan, dapatlah sel-sel baru dihasilkan sebelum kesan jeragat baru terjadi.



Testimoni Pengguna Shaklee Untuk Hapuskan Jeragat

# Testimoni 1


# Testimoni 2


# Testimoni 3





# Testimoni 4





# Testimoni 5





# Testimoni 6


Inilah hasilnya bagi mereka yang konsisten dengan Set Jeragat Shaklee. kejayaan menghilangkan jeragat/pigmentasi atau tompok hitam pada wajah dengan vitamin shaklee sukar untuk ditidakkan lagi, tanpa keraguan dengan bahan semulajadi sudah tentu ianya menjadi idaman setiap wanita, 

Kejayaan ini bergantung dengan tubuh badan seseorang, mungkin ada sebulan dan malah 4…5 bulan, ianya tidak sama. Dengan harga terlalu munasabah untuk dimiliki sudah pasti anda juga salah seorang pengamalnya.




\

------------------------------------

Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :


✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
✉ Email : nornadiamansor@yahoo.com


ATAUPUN

 Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 866457 
untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan 

Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :
☑ Jadual pengambilan vitamin
☑  Tips ekslusif 
☑ Konsultasi percuma berterusan 
☑ -Layak dijemput ke ekslusif group di FB.



-----------------------------------

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...