Vivix Shaklee Membantu Merawat Diabetes atau Kencing Manis (9 Testimoni)

vivix untuk kencing manis,vivix shaklee untuk diabetes,kelebihan vivix untuk kencing manis,kencing manis shaklee

Pengambilan Vivix Shaklee yang berterusan membantu merawat diabetes atau kencing manis  selain berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan dari kerosakan. Bahan aktif dalam Vivix, iaitu resveratrol boleh mengawal penyakit kronik

RESVERATROL ialah salah 1 bahan aktif yang terdapat dalam VIVIX. Secara tak langsung Vivix juga salah 1 suplemen yang bagus sangat untuk membantu mengawal penyakit kencing manis & melambatkan komplikasi.

Tapi Vivix bukan bertujuan untuk merawat atau menyembuhkan penyakit.Tetapi lebih kepada menyokong rawatan & pencegahan penyakit.

Sebabnya produk Shaklee disokong oleh kajian klinikal & bukan testimoni semata mata.

Adakah Vivix Sesuai Untuk Pesakit Kencing Manis atau Diabetes?

Nak tahu kenapa Vivix sesuai kepada orang diabetes walaupun menggunakan anggur yang manis?

Vivix menggunakan biji dan kulit anggur muscadine sahaja. Isinya memang tak digunakan.

Sebab itu Vivix sesuai untuk orang diabetes.

Bagaimana Vivix Shaklee membantu merawat diabetes?

Vivix Shaklee  sangat bagus untuk merawat penyakit kencing manis atau diabetes, adalah satunya suplemen yang di dunia yang mampu menembusi DNA manusia 
.
Jika ada antara kita yang menghadapi penyakit 3 serangkai, saya syorkan amalkan Vivix Shaklee. 

Kalau mencegah tu, Vivix sangat sesuai diambil oleh orang yang sihat la. Tapi tak boleh nafikan juga sel-sel orang sakit juga perlukan nutrisi yang secukupnya, sama seperti yang diperlukan oleh orang yang tiada penyakit.

Satu kajian ramdomized, double blind, placebo-controlled study yang dijalankan kepada 70 orang penghidap kencing manis, membuktikan bahawa pengambilan RESVERATROL 1g setiap hari selama 45 hari boleh

READ :  Minggu Orientasi Little Caliph Sg Jawi

vivix untuk diabetes,kelebihan vivix untuk kencing manis,vivix ubat diabetes,vivix turunkan paras gula

#1: Menurunkan paras gula semasa puasa (fasting glucose)

Bacaan gula semasa berpuasa yang normal menunjukkan badan berupaya memproses gula dengan baik.

.

#2: Menurunkan kepekatan insulin.

Kepekatan insulin menurun pula maksudnya, insulin yang sebelum tu mengalami kerintangan dah boleh digunakan. Dalam ertikata lain, resveratrol mengurangkan kerintangan insulin atau meningkatkan tahap sensitiviti insulin dalam mengurangkan paras gula.

.

#3: Menurunkan HbA1C – yang merupakan parameter untuk menentukan tahap pengawalan gula seseorang.

HbA1c ialah satu bentuk hemoglobin yang bergabung dengan gula. Ya, hemoglobin yang bawa oksigen ke tisu tu. Hemoglobin yang sama lah.

Hemoglobin ni memang akan bergabung dengan gula, dalam orang normal pun. Tapi untuk orang normal, nilainya dibawah 6.5%.

Kalau dah lebih tu, maksudnya pengawalan gula tak berapa bagus, walaupun orang tu mesti bebas daripada anemia sebab kekurangan zat besi. Sebab kita tahu hemoglobin kurang bila zat besi kurang.

HbA1c ialah parameter untuk tengok pengawalan darah 3 bulan sebelum tu. Maksudnya kalau HbA1 tinggi, paras gula biasanya tak terkawal walaupun bacaan gula pada hari tersebut rendah atau bagus.

Sebab ramai mengelat, sebelum jumpa doktor bukan main dia puasa, pantang semua makanan. Sebenarnya hari2 biasa makan dia mengalahkan orang takde penyakit pula.

Jadi, bacaan gula & HbA1c adalah dua parameter penting untuk menentukan pengawalan gula seseorang.

.

#4: Menurunkan tekanan darah sistolik

Sistolik ialah bacaan tekanan darah bahagian atas yang bermaksud tekanan yang dihasilkan oleh jantung untuk pam darah ke seluruh badan.

READ :  Atasi 4 Masalah Wanita Dalam Hubungan Seks dengan Berkesan!

Tekanan darah yang tinggi maksudnya ada masalah pada jantung sendiri yang memaksa jantung bekerja dengan lebih kuat.

.

#5: Menaikkan bacaan kolesterol HDL

HDL dikenali sebagai kolesterol yang baik kerana fungsinya untuk mengangkut kolesterol dari sel ke hati & mengurangkan kolesterol dalam sel.

Kajian Vivix Untuk Masalah Kencing Manis atau Diabetes

Ada banyak research artikel berkaitan bahan bahan aktif dalam produk Shaklee. Malah, Shaklee turut bekerjasama dengan profersor Universiti ternama untuk buat kajian produknya sendiri yang dinamakan Landmark Study.

  • Landmark Study I mengkaji produk multivitamin Shaklee, VitaLea yang boleh mengurangkan risiko penyakit-penyakit kronik & selamat digunakan dalam jangkamasa yang panjang.
  • Landmark Study II pula mengkaji produk paling hangat di pasaran iaitu Vivix yang dibuktikan boleh memanjang jangka hayat sel manusia, sekaligus mengurangkan risiko penyakit kronik,

Salah satu artikel berkaitan kajian yang menyokong keberkesanan Resveratrol (active ingredient VIVIX) dalam membantu pesakit kencing manis mengawal gula & melambatkan komplikasi, saya akan kongsikan dengan anda.

<Brasnyo P, Molnar GA, Mohas M, et al. Resveratrol improves insulin sensitivity, reduces oxidative stress and activates the Akt pathway in type 2 diabetic patients. Br J Nutr. 2011;106(3):383-389. (PubMed)>

vivix untuk kencing manis,vivix shaklee untuk diabetes,kelebihan vivix untuk kencing manis,kencing manis shaklee
Kelebihan Vivix untuk Kencing Manis
  

Testimoni pesakit diabetis yang telah sembuh dengan pengambilan Vivix Shaklee

# Testimoni 1 : Mula ambil Vivix hari ahad, Khamis malam makan segala makanan manis kat kenduri. Esoknya test gula TAK NAIK !

cara mengatasi gula darah tinggi,petua turunkan gula dalam darah,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis

# Testimoni 2 : Ikhtiar dengan VIVIX untuk mengurangkan masalah gula dalam darah bagi pesakit diabetes

testimoni vivix kencing manis,kelebihan vivix untuk kencing manis,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis
 

# Testimoni 3 : Menghidap diabetes dari umur 12 tahun & bergantung dengan ubat. Selepas amalkan Vivix Shaklee, bacaan gula turun ke paras normal, rasa lebih bertenaga

testimoni vivix kencing manis,kelebihan vivix untuk kencing manis,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis

# Testimoni 4 : Mak sebelum ini kencing manis yang tinggi sehingga menyebabkan rabun. Tak sampai sebulan amalkan Vivix , penglihatan mak semakin baik

testimoni vivix kencing manis,kelebihan vivix untuk kencing manis,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis

# Testimoni 5 :  Tanpa Bergantung dengan Ubat , Bacaan gula dalam darah menurun dari 14 kepada 7.1

testimoni vivix kencing manis,kelebihan vivix untuk kencing manis,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis

# Testimoni 6 : Bebas dari Diabetes 

testimoni vivix kencing manis,kelebihan vivix untuk kencing manis,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis

# Testimoni 5 :

testimoni vivix kencing manis,kelebihan vivix untuk kencing manis,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis

# Testimoni 8 :

testimoni vivix kencing manis,kelebihan vivix untuk kencing manis,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis

# Testimoni 9:

testimoni vivix kencing manis,kelebihan vivix untuk kencing manis,testimoni kencing manis shaklee,rawat kencing manis dengan shaklee,pengalaman kencing manis,sembuhkan penyakit kencing manis

Orang kata mencegah lagi baik daripada mengubati. Beringat sebelum kena. Kesihatan yang sihat bukan untuk diabaikan. Jika anda menghidapi diabetes bolehlah berikhtiar dengan Vivix Shaklee.
 .
Dengan adanya testimoni-testimoni di atas ternyata Vivix Shaklee membantu merawat diabetes. Kuasa penyembuhan di tangan Allah. Sambil amalkan vivix jangan berhenti menadah tangan memohon kesembuhan daripada yang Maha Berkuasa!

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
Vivix Shaklee Membantu Merawat Diabetes atau Kencing Manis (9 Testimoni) was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.