Tanda Kekurangan Kolagen Dalam Badan

Alhamdulillah, tahun ini saya memasuki 28 tahun,dah dapat rasakan keadaan kulit tak setegang seperti dulu, sudah mula menghasilkan kedutan.Yelah kan , sekarang tak ada masa nak jaga kecantikan diri sendiri pon sebab asyik bergelut dengan askar 2 orang ni .Maklumlah sekarang ini la dia sangat aktif memanjat sana sini.

Untuk memastikan “kelihatan lebih muda dari usia sebenar” atau dengan kata lain ada cara untuk menangguhkan kesan penuaan..

Apa pulak kaitannya penuaan dengan kolagen ni?

TAHUKAH ANDA ? 40,000 Sel kulit mati hilang dari kulit setiap  minit dan semakin meningkat usia kita, semakin kurang kadar kolagen dalam badan kita!

Lihat gambar diatas, bagaimana garis penuaan muncul disebabkan kekurangan kolagen dalam badan. Collagen adalah berfungsi MENGIKAT sel sel kulit yang sihat.Untuk mendapatkan kulit kekal berseri, ingat 2B iaitu :
 
  • BINA semula – lapisan epidermis sentiasa menghasilkan sel kulit baru bagi menggantikan sel lama
  • BAIKI – sel kulit (fibroblas) mampu menghasilkan kolagen.Fibroblas menggantikan fiber kolagen yang rosak daengan yang baru apabila diperlukan

 

Tanda Kekurangan Kolagen dalam Badan

Kolagen sangat penting peranannya dalam menjaga kecantikan tubuh dan wajah Anda. Kolagen yang merupakan komponen utama lapisan kulit bertanggung jawab terhadap perubahan yang terjadi pada kulit seiring berjalannya usia
 
Anda mempunyai tanda tanda sepeti gambar diatas?
Sah! Kolagen dalam badan anda semakin berkurang. Kesannya bila kolagen berkurang adalah seperti diatas.
  • Rambut menjadi kering, bercabang di hujung, serta keguguran rambut . Kesihatan rambut dan folikel rambut adalah berkait dengan kolagen. Kekurangan kolagen akan melemahkan rambut dan folikel rambut dan mengakibatkan keguguran rambut.
  • Tanda penuaan seperti  garisan halus pada kulit wajah, kulit dan otot semakin mengendur serta liang roma semakin membesar
  • Kulit muka kelihatan kusam, berjeragat, berpigmentasi, liang pori-pori juga terbuka
  • Kuku mudah pecah dan rapuh, rosak dan kekuningan, berbintik-bintik putih.
  • Otot-otot payudara dan punggung mula kendur
READ :  Merokok Menjejaskan Kualiti Sperma dan Tahap Kesuburan

 

  • Penglihatan semakin merosot (rabun).Oleh kerana kolagen adalah komponen utama kornea, kekurangan kolagen akan menyebabkan kemerosotan penglihatan.
  • Mempunyai masalah kardiovaskular akibat kurangnya keanjalan salur darah.
  • Mempunyai masalah sendi, arthritis atau osteoporosis. Kolagen adalah unsur utama dalam sendi dan struktur tulang untuk mengekalkan aktiviti biasa tulang, sendi, ligamen dan urat. Kekurangan kolagen akan mengakibatkan penyakit sendi, arthritis & osteoporosis.
  • Gusi mudah berdarah, gusi mengendur hingga boleh dilihat akar gigi.

 

  • Kelihatan lingkaran gelap pada mata dan terdapat pengumpulan lemak kecil berwarna kuning pada bahagian putih mata..

Anda ada tanda-tanda di atas?Jangan risau..Shaklee pun ada produk kolagen, iaitu Shaklee Collagen Powder

Collagen Powder Shaklee Terbukti Berkesan !

.
Shaklee Collagen Powder mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, iaitu kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.
.
fungsi kolagen,collagen terbaik,collagen powder shaklee,fungsi colagen powder shaklee,collagen terbaik malaysia,serbuk kolagen terbaik

Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

READ :  Kenali Jenis Metabolisma Badan Anda !

Kajian Saintifik Mengenai Keberkesanan Collagen Powder Shaklee

Shaklee RSS Collagen TERBUKTI dapat memperbaiki tekstrur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. selepas menggunakannya selama 8 minggu, keputusan menunjukkan kulit lebih baik secara menyeluruh
.
♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan ~ 18%
.
collagen powder shaklee,kolagen terbaik,kolagen paling bagus,kolagen malaysia
1 kotak Collagen Powder Shaklee = 2 minggu
4 kotak CollagenPowder Shaklee  = 8 minggu …
.
Jangkaan masa yang diperlukan oleh kulit untuk dibaikpulih.
.
Jangan menyesal kalo terlambat untuk dapatkan tawaran promosi terbaik Shaklee! 

Testimoni Pengguna Collagen Powder Shaklee

Testimoni 1 : Wajah pengguna ini tanpa make-up yer..Selepas pengambilan 3 kotak Shaklee Collagen Powder, ibu muda anak 3 ini berjaya memudarkan pigmentasi pada mukanya.

.

Testimoni 2 : Tak sampai 15 sachets kak dea ambik, memang nampak ketara perubahan dia. Power!

So sekarang dah tak payah pening-pening. Kita yang bukan semulajadi kulit lawa dari kecik ni pun boleh merasa jugak.
.
Memang pure ekstrak dari sisik ikan merah yang tinggal nun jauh kat dasar laut dalam. Tahu kan, lagi dalam laut, lagi tinggi tekanan, so mana-mana hidupan yang tinggal dalam tu dah tentu-tentu dasyat. Tahan tekanan. Mantop.
testimoni collagen powder,collagen powder shaklee.
.

Testimoni 3 : Jerawat hilang dalam masa 6 hari! 

testimoni collagen powder shaklee,collagen powder shaklee,kolagen terbaik

.

Testimoni 4 : Belum habis sekotak, muka nampak putih jernih, pinkish, nampak glowing, muda belia 😍

testimoni collagen powder shaklee,pengguna kolagen,kolagen terbaik

.

Testimoni 5  : Ligamen TERKOYAK! Testimoni penggunaan collagen powder. Lutut dah rasa ketat.
.
Collagen Powder Shaklee ni bukan sahaja buatkan kulit cantik tapi beri efek yang lain juga.

ligamen terkoyak,lutut terkoyak,testimoni collagen powder shaklee

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
Tanda Kekurangan Kolagen Dalam Badan was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.