10 Punca Kenapa Takde Perubahan Selepas Amalkan Vitamin Shaklee

keburukan shaklee,keburukan shaklee,Shaklee tak berkesan langsung,shaklee tak berkesan pun,shaklee tak bagus,

Ada yang dah cuba vitamin Shaklee, tapi ntah kenapa tak berkesan?Belum rasa perubahan positif yang sepatutnya. Eh, vitamin shaklee ni tak serupa bikin ke?

Tolonglah elak membeli atau terbali produk Shaklee di Lazada,11street,Shopee..pastu tak dapat konsultasi sepatutnya. Kerana Shaklee sendiri tak menjaminkan ketulenan produk jika anda membeli disana .Mungkin antara produk yang dah nak expired atau stock lama.

Konon nak jimat punya pasal. Akhirnya terjebak dengan penjual “Touch & Go”. Kejar sales,consultation pada pelanggan kelaut

READ :  Akibat Beli Produk Shaklee Di Lazada,Seribu Penyesalan

Punca Kenapa Makan Vitamin Shaklee, Tapi Tak Berkesan & Menjadi

Dah laburkan duit untuk beli produk Shaklee untuk tingkatkan kesihatan tapi kenapa tak berkesan ? Berikut merupakan punca Produk Shaklee tidak berkesan:

keburukan shaklee,keburukan shaklee,Shaklee tak berkesan langsung,shaklee tak berkesan pun,shaklee tak bagus,

 

#1: Tidak Detox Usus Terlebih Dahulu

Korang sebelum ni, ada tak masalah seperti dibawah?

  • haid tak teratur
  • masalah sembelit

Itu tandanya , badan banyak toksin. Toksin menganggu penyerapan vitamin .

Usus kita ni ibarat macam longkang atau laluan pengaliran air. Bayangkan kita hidup dah berpuluh tahun, kita makan macam-macam makanan. Ada yang buang air besar pun kadang-kadang je dalam seminggu.

Usus yang tidak bersih/ tersumbat dengan sisa makanan boleh mengurangkan keberkesanan dalam serapan nutrisi yang kita ambik. So, jika nak apa-apa vitamin Shaklee yang kita ambik tu berkesan ke atas tubuh kita, silalah detox usus dulu dengan Herb Lax ataupun Alfalfa Complex.

.

#2: Ambil Vitamin Bersama Minuman Berkafein

Kopi atau teh mengandungi kafein. Kafein ni mempunyai struktur yang dapat menghalang penyerapan nutrisi lain selain mempercepat kehilangan air dari badan.

Menurut kajian, kafein meningkatkan kehilangan kalsium melalui air kencing seterusnya membantu dalam meningkatkan risiko penyakit Osteoporosis.

So, kalau nak Shaklee berkesan, elakkan minum kopi/teh ketika telan vitamin Shaklee. Jika perlu/ sangat nak minum kafein ni, jarakkan pengambilan sekitar 2 jam di antara kedua – duanya

.

#3: Ambil Supplement Shaklee Ketika Menjalani Kimoterapi

Sepanjang proses kimoterapi dijalankan, sel kanser & juga hampir kebanyakkan sel dalam tubuh kita termusnah. Jadi, sia-sia mengambil supplemen sepanjang dalam proses kimoterapi ini.

Oleh itu, pakar nutrisi menyarankan pengambilan supplemen selepas rawatan kimoterapi dijalankan.

.

#4: Mengambil Shaklee Serentak Dengan Ubatan/Supplemen Lain

Ubat-ubatan mempunyai struktur & sifat yang agak agresif untuk berada dalam sel tubuh & berperanan dalam tubuh kita. Keadaan ini akan mewujudkan persaingan di dalam badan jika kita mengambil supplemen serentak dengan ubat seterusnya menyebabkan produk Shaklee yang diambil menjadi “tawar” @ tiada kesan.

Namun sekiranya anda perlu mengambil ubat-ubatan atas faktor-faktor yang tertentu, sila jarakkan pengambilan antara kedua-duanya sekitar 2 jam.

.

#5: Mengambil Kalsium Serentak Dengan Zat Besi

Kalsium mempunyai struktur yang boleh mengganggu serapan zat besi di dalam tubuh kita. Antara produk Shaklee yang mengandungi Kalsium adalah:

  • ESP
  • OsteMatrix
  • Mealshakes
  • Cinch Shake Mix

Manakala produk Shaklee yang mengandungi zat besi pula adalah :

  •  Vita – Lea

.

#6: Pengambilan Serat Serentak Dengan Vitamin Larut Lemak

Serat bertindak menyerap lemak di dalam tubuh kita. Supplemen yang mengandungi serat untuk fungsi ini adalah Alfalfa Complex.

Manakala produk Shaklee yang terdiri daripada vitamin larut lemak adalah:

  • Vitalea
  • Carotomax
  • Vita E Complex
  • GLA Complex
  • Omega Guard
  • Lecithin

Oleh sebab itu, adalah tidak digalakkan untuk mengambil Alfalfa Complex serentak dengan vitamin Shaklee yang larut lemak seperti di atas kerana fungsi serat pada Alfalfa Complex akan mengangkut semua lemak termasuk vitamin tadi keluar dari tubuh badan.

Jadi, semaklah antara punya kenapa makan vitamin shaklee tapi takde kesan pon! haaa. Semoga membantu.

.

#7 : Mengambil Zinc Plus Selepas Makan

Zinc Plus  bertindak dengan lebih efektif ketika perut kosong kerana ketika perut kosong banyak enzim dapat membantu proses mencernakan mineral zink ini.

.

#8: Bancuh ESP Dengan Air Panas

Elakkan bancuh ESP guna air panas kerana suhu yang panas akan menyebabkan termusnahnya struktur protein dalam serbuk soya ESP tadi.

Jadi, peranan utama ESP dalam membekalkan protein yang diperlukan juga akan terjejas.

Oleh itu, sila bancuh ESP dengan air suhu bilik ,air sejuk atau suam.Nak lagi best bancuh dengan mana-mana air jus atau susu segar .

.

#9:  Kurang Pengambilan Air Putih

Air putih berperanan menjadi agen utama dalam pengangkutan semua zat dalam darah/usus ke seluruh tubuh kita, bukan sekadar perlu minum sebab nak ambik supplemen je

Air putih juga sangat membantu dalam menyampaikan zat dari supplemen yang kita ambil ke sel tubuh yang memerlukannya.

Pakar menyarankan untuk sukat keperluan air ikut berat badan masing-masing.

Setiap 25kg = perlukan 1 liter air putih sehari

.

#10:  Tidak Konsisten Mengambil Supplement

Supplemen bukan ubat tau ! Nama lagi supplement so fungsi supplement ini adalah untuk MENCEGAH dan BUKAN
untuk MERAWAT.

Maka, bila kita ambik supplemen ni memanglah kesannya bukan macam kita makan ubat. Makan sekali terus baik.

Untuk kesan yang optimum, kita disarankan untuk konsisten ambik suplemen sekurang-kurangnya untuk 3-4 bulan.

Sebab tu juga jika korang perasan hampir kebanyakan supplemen Shaklee dikeluarkan dalam kuantiti/jumlah yang besar.

Beberapa contoh vitamin Shaklee yang memang berbaloi untuk ambil sebab memang tahan untuk tempoh masa yang lama.

  • Sustained Release Vitamin C 500mg : 180 tablet (3 – 6 bulan)
  • Herblax : 120 tablet (4 bulan)
  • B Complex Shaklee : 120 tablet (4 bulan
  • Vitamin E Complex : 120 tablet (4 bulan)

Maka, lepas ni jika nak nampak kesan yang berkesan apabila ambik Shaklee,Sila konsisten dalam pengambilan ya

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.

 

10 Punca Kenapa Takde Perubahan Selepas Amalkan Vitamin Shaklee was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.