Tips 12M Berhenti dan Mengurangkan Ketagihan Merokok

Jika anda seorang perokok, adalah PERLU untuk melindungi badan anda sebanyak mungkin daripada kesan-kesan negatif akibat merokok.
 .
Merokok merupakan faktor terbesar yang menyebabkan kematian akibat serangan sakit jantung, kanser paru paru dan masalah salur darah.
 .
Ia juga memberi kesan yang tak sihat kepada diri perokok dan juga orang di sekelilingnya. Begitu juga ibu hamil, ia boleh membahayakan diri si-ibu dan bayi yang dikandungnya.
 .
Untuk berhenti dari tabiat merokok ini bukanlah mudah kerana perokok telah ketagih dengan kandungan nikotin dalam rokok.
 .
Bagaimana pun, ada beberapa vitamin yang bersesuaian untuk perokok berhenti merokok, walaupun ia bukan jaminan 100% mereka akan berhenti merokok.
 .
Jika tak berhenti pun mereka akan mendapat kesihatan yang lebih baik. InsyaAllah.
 

Apakah faedah yang diperolehi dengan berhenti merokok?

 
Keputusan untuk berhenti merokok adalah untuk kebaikan diri sendiri dan kesihatan keluarga anda.

Faedah-faedah yang diperolehi dengan berhenti merokok ialah:

  • Panjang umur – Satu dari dua perokok akan mati lebih awal disebabkan penyakit berkaitan merokok. Merokok membunuh hampir 5 ribu rakyat Malaysia setiap tahun.
  • Mengelakkan dari bahan-bahan berbahaya – Asap rokok mengandungi hampir 4,000 bahan kimia dan 50 daripadanya boleh menyebabkan kanser.
  • Mencegah penyakit – Hampir 40 jenis penyakit yang berkait dengan merokok. Kanser paru-paru, sakit jantung, penyakit paru-paru yang kronik,strok dan ulser di bahagian lapisan kulit perut adalah antara penyakit-penyakit bahaya akibat tabiat merokok
  • Kehidupan yang lebih sihat – Mereka yang tidak merokok kurang mendapat batuk, selsema dan lain-lain penyakit pernafasan berbanding dengan perokok
  • Mencegah daripada mendatangkan keburukan kepada orang lain – bila anda merokok, ia memberi kesan kepada orang di sekeliling anda, di mana asap rokok tersebut boleh mendatangkan serangan asma dan lain-lain penyakit berkaitan dengan pernafasan
  • Menjadi contoh yang baik terutama untuk keluarga dan anak-anak.
  • Meningkatkan tahap kecergasan dan memiliki badan yang sihat
  • Meningkatkan deria bau dan rasa
  • Memiliki gigi yang putih dan nafas yang segar
READ :  Tanda dan Simptom Kencing Kotor Ketika Hamil

 

  • Menjimatkan wang – Labur wang anda berbanding membeli rokok (RM5.00 sehari, pelaburan =RM 150.00 sebulan = RM 1800.00 setahun. Jika anda melabur untuk 10 tahun, anda sudah mempunyai RM18,000.00 dalam akaun simpanan anda).
  • Melindungi alam sekitar – Puntung rokok dibuang oleh perokok boleh menyebabkan kebakaran
Menjejaskan Kualiti Sperma
  • Meningkatkan tahap ‘kelakian’

 Tip Berhenti Merokok 12 M 

  1. Melengah-lengahkan- Elakkan sikap bertangguh! Tunggu 5 minit atau katakan nanti sebentar
  2. Menarik nafas panjang – Tarikh nafas 3 kali secara perlahan-lahan
  3. Minum air – Terutama air masak. Elakkan minuman berkafein
  4. Menyibukkan diri – Buat sesuatu bagi mengalih fikiran dan untuk melupakan rokok
  5. Menjauhkan diri daripada orang yang merokok
  6. Mengelakkan diri daripada suasana atau situasi yang mendorong kepada merokok
  7. Mengunyah sesuatu seperti gam dan buah-buahan. Elakkan yang manis
  8. Membasuh tangan selalu
  9. Mandi dengan kerap
  10. Meregangkan otot – Lakukan senaman regangan apabila rasa mengantuk
  11. Meditasi
  12. Memohon doa- Berdoa agar dikuatkan azam dan tingkatkan usaha
 

APAKAH SUPPLEMENT YANG TERBAIK KEPADA PEROKOK?

Alhamdulillah,setakat ini ramai yang sudah amalkan vivix untuk hentikan merokok dan masing masing berikan komen yang positif.Ok, jom kita tengok bagaimana Vivix bantu hilangkan ketagihan ni.
 .
Syarat Utama ialah Perokok memang Dah ada keinginan untuk berhenti merokok.Kata orang memang berazam yang betul betul nak berhenti merokok supaya lebih mudah kita nak hentikan tabiat merokok.
.
Credit to: raikankasih.com
Vivix ni agen detoks yang kuat untuk keseluruhan badan. Jadi dia akan detoks badan kita termasuk membuang bahan bahan toksin/ merbahaya termasuk nikotin. Secara logik, apabila badan kita bersih daripada nikotin, keinginan untuk merokok boleh berkurangan dan kita mula rasa rokok itu pahit, tawar atau masuk angin.
 .
Seperti orang yang tak pernah merokok dan belajar merokok pada kali pertama.Selain sebagai agen detoks, Vivix juga kaya dengan Resveratrol. Kajian menunjukkan mereka yang mempunyai masalah ketagihan dengan bahan terlarang seperti nikotin, tahap dopamin dalam neuron otak akan meningkat.
.
 .

Peningkatan dopamin inilah yang menyebabkan mereka teringat ingat dan nak kan bahan terlarang tadi.Kalau yang ambik untuk tujuan lain, mungkin ketagihan tak hilang sebab dia memang nak teruskan merokok.

 .
Maksudnya macam orang baru belajar merokok, dia tak ketagih pun tapi dia hisap sebab dia memang nak. Minda dah set macam tu.
 .
Kalau yang memang niat nak berhenti dan bersungguh sungguh, In shaa Allah walau tak berhenti pun, dia boleh kurangkan bilangan rokok dalam sehari. Sangat Dicadangkan teruskan ambil Vivix sampai dia boleh berhenti sepenuhnya.
 .
Memandangkan supplemen ni bertindak sedikit berbeza antara badan kita, mungkin dos yang diperlukan juga berbeza.
 

Testimoni Pengguna Yang Berjaya Berhenti Merokok

# Testimoni 1

# Testimoni 2
# Testimoni 3

# Testimoni 4

READ :  Set Rawatan untuk Pesakit Kanser Yang Terbaik dan Terbukti Berkesan
“dulu satu hari 2 kotak, skrg boleh kata 5, 6 batang je sehari”

# Testimoni 5

Perokok tegar yg dah 20thn merokok berjaya berhenti merokok dgn bantuan vivix.
 

Teruja dengan testimoni pengguna Vivix?

  • Vivix tidak memberikan jaminan 100% yang si perokok tegar akan terus berhenti merokok selepas amalkannya
  • Sebagai salah satu usaha untuk membendung tabiat buruk
  • Usaha untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik.
  • Apalah sangat nilai wang ringgit jika dibandingkan dengan nikmat kesihatan yang tidak boleh ditukar ganti dengan duit
Nasihat saya, jika anda mahupun orang yang rapat dengan anda seorang perokok tegar, cuba ikhtiar dengan sebotol Vivix. Dengan izin Allah ketagihan nikotin dan kebergantungan terhadap rokok pasti dapat diatasi.

Amalkan Vivix. Hanya sesudu kecil setiap hari. Mudah, senang dan menyihatkan!

READ :  Cyst Payudara : Semakin Mengecut Tanpa Dibedah
  • Tak perlu nak tampal nicotine patch sana sini
  • Tak perlu nak lawan ketagihan anda sehingga jadi tak keruan
 
————————————
Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
 .
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
.
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.
Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :
☑ jadual pengambilan vitamin
☑ tips ekslusif
☑ konsultasi percuma berterusan
Tips 12M Berhenti dan Mengurangkan Ketagihan Merokok was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.