Pesanan Buat Pesakit Endometriosis, Rawat Sebelum Terpaksa Dibuang Rahim

pengalaman endometriosis,cara merawat endometriosis,cara mengecutkan endometriosis,

Pesanan Buat Pesakit Endometriosis,sebelum mencapai ke peringkat yang lebih teruk. Ada kes sehingga terpaksa dibuang rahim dan menganggu kesuburan

Endometriosis terjadi  kerana darah haid tak lancar,  darah haid yang tak dikeluarkan tu,  pusing masuk balik ke dalam rahim Darah akan melimpah di luar rahim.

Darah haid membanjiri sekeliling rahim ovari dan saluran fallopio menyebabkan kesuburan terganggu

Yang paling teruk.. jika endo dibiarkan berlarutan.Tumpahan darah haid akan berterusan dan kerosakakn rahim akan berlaku.

Rahim akan menjadi bengkak dan terus membesar akibat serangan tisyu darah haid, menimbulkan radangan dan fibrosis pada tisyu otot rahim.

Dari otot ia berubah menjadi tisu fibrous dan setiap kali datang haid, reaksi radangan berlaku dalam dinding rahim menyebabkan senggugut yang amat sangat.

Perdarahan haid pun menjadi lebih banyak dan berpanjangan sehingga menyebabkan kehilangan darah yg amat banyak. Akhirnya pesakit mengalami anemia – kaedaan kurang darah – dan sering memerlukan bantuan tranfusi darah.

endometriosis,endometriosis boleh sembuh,petua hilangkan endometriosis,rawatan endometriosis tanpa pembedahan
Beginilah gambar sekitaran rahim yang dilanda penyakit endometriosis

Haaa kalau sampai tahap ni. Rahim korang akan terus rosak. Penyakit ni doktor istilahkan sebagai ADENOMYOSIS

Endometriosis ni adik. Darah haid melimpah di luar rahim. Rahim masih lagi berbentuk buah pear. Endo ada stage 1 hingga 4. Peluang untuk hamil masih ada

Adenomyosis ni abang. Darah haid tu dh masuk ke dalam rahim dan sebati menjadi daging. Rahim dah jadi bulat sebab dibaluti darah haid

Sebab tu korang akan jadi MANDUL dan rahim perlu dibuang terus

Kebanyakan kes senggugut pada remaja akan pulih bila berkahwin. Tapi ada yang terus jadi penyakit endometriosis khususnya jika mengalami stress mental emosi dan fizikal.

READ :  Atasi Senggugut : Senggugut Teruk Petanda Tak Baik Pada Rahim

Perlu buat scan rahim dari perut bila anak gadis kena senggugut untuk kesan kedudukan rahim.

Semak kembali haid anda ,

  • Normal ke tak
  • Heavy flow ke normal
  • Sengugut teruk ke tak

Semua tu berkait rapat dengan endometriosis

Rahim kita cuma ada satu je sahabat.. jaga la ia elok-elok

Peringkat Peringkat Penyakit Endometriosis

peringkat endometriosis,tahap endometriosis,endometriosis tahap 4,endometriosis malaysia

Peringkat 1 : Terdapat beberapa tisu Endometriosis kelihatan tetapi tiada terdapat parut di abdomen.

Peringkat 2 : Terdapat beberapa tisu Endometriosis kurang dari 2 inci kelihatan tetapi tiada terdapat parut di abdomen.

Peringkat 3 : Terdapat tisu Endometriosis dalam abdomen yang membentuk poket yang mengandungi cecair Endometriosis yang dikenali sebagai “chocolate cyst” atau “endometriomas” pada kelenjar ovari.  juga terdapat parut disekitar fallopian tiub dan ovari.

Peringkat 4 : Terdapat banyak tisu Endometriosis dalam abdomen yang membentuk Endometriosis cyst dan banyak parut di sekitar rahim, rektum, fallopian tiub dan ovari.

Tanda Tanda Endometriosis

Awas jika ada tanda tanda berikut!

  • Tidak hamil selepas lebih setahun kahwin.
  • Sakit pinggang khususnya waktu haid.
  • Perdarahan tidak tentu masa disertai sakit dibawah perut.
  • Perdarahan setelah lama tidak melahirkan anak dan umor dalam lengkongan 40an tahun.
  • Jika didapati rahim retroverted (kebelakang) bila discan olih doktor pakar gyne , berserta tanda senggugut dan sukar hamil atau sering gugur.

.

ADENOMYOSIS – Peringkat Terakhir ENDOMETRIOSIS

Adenomyosis meyebabkan sakit dan perdarahan rahim. Bila endometriosis tidak dapat dikawal , tumpahan darah haid akan berterusan dan kerosakakn rahim akan berlaku. Sering berlaku dalam umur 40an, tapi gadis muda pun tak terkecuali apabila penyakit endometriosis mengila

Rahim akan menjadi bengkak dan terus membesar akibat serangan tisyu darah haid, menimbulkan radangan dan fibrosis pada tisyu otot rahim. Dari otot ia berubah menjadi tisyu fibrous dan setiap kali datang haid, reaksi2 radangan berlaku dalam dinding rahim menyebabkan senggugut yang amat sangat.

Adenomyosis,endometriosis peringkat 4,endometriosis tahap 4,senggugut teruk,Endometriosis dan Adenomyosis

Perdarahan haid pun menjadi lebih banyak dan berpanjangan sehingga menyebabkan kehilangan darah yg amat banyak. Akhirnya pesakit mengalami anemia – kaedaan kurang darah – dan sering memerlukan bantuan tranfusi darah.

Apabila gejala tersebut diatas telah berlaku, doktor tak ada pilihan melainkan bedah buang rahim atau hysterectomy.

Vitamin Yang Terbaik Untuk Penyakit Endometriosis

PESAKIT ENDOMETRIOSIS memerlukan vitamin atau supplement yang tinggi antioksidan dan anti inflamisasi untuk mengelakkan keradangan pada rahim,tips dari Dr Hamid Arshat

Pesakit endometriosis ni rahim diorang bengkak tau. Jadi radang. Setiap kali sengugut, endo tu semakin membengkak dan membesar. Darah haid bertaburan dalam rahim . So wajiblah makan makanan yang kaya dengan sumber anti radang

cara mengecutkan endometriosis,set endometriosis shaklee,shaklee untuk kecutkan endometriosis,cara hilangkan endometriosis
Vitamin Shaklee untuk kecutkan endometriosis

Kalau dalam SHAKLEE, ada 3 jenis produk anti radang ni

👉Vivix

👉 Omega Guard

👉 Gla complex

Sebab tu saya tak tinggal 3 jenis vitamin ni sehingga la saya disahkan hamil. Tak mampu nak berpisah hehe

Pengguna Vitamin Shaklee Untuk Penyakit Endometriosis

#Testimoni 1 : bekas pesakit endometriosis tahap 2,kembali pulih

endometriosis tahap 2,testimoni set endometriosis shaklee,endometriosis shaklee,supplement shaklee untuk endometriosis,produk shaklee untuk endometriosis

 

# Testimoni 2 : Doktor pun sarankan pengambilan Vivix

,testimoni set endometriosis shaklee,endometriosis vivix,vivix membantu pesakit endometriosis,endometriosis tanpa pembedahan

 

# Testimoni 3 : Berjaya hamil walaupon sebelum ini disahkan Endometriosis Tahap 2

set kesuburan shaklee untuk endometriosis,testimoni set endometriosis shaklee,shaklee endometriosis,Atasi Endometriosis Untuk Cepat Mengandung,Peluang Hamil Untuk Pesakit Endometriosis

 

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
Pesanan Buat Pesakit Endometriosis, Rawat Sebelum Terpaksa Dibuang Rahim was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

2 Ulasan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.