Perut Buncit Dan Keras Mungkin Simptom Penyakit Cyst atau Fibroid!

perut buncit dan keras wanita
Jika anda wanita mengalami perut buncit dan keras, jangan dibiarkan ! Janganlah beranggapan  “Alah.. angin je tu…” Mungkin ia adalah petanda Masalah penyakit dalam rahim seperti cyst atau Fibroid .
.
Penyakit cyst biasanya tak menimbulkan sebarang tanda tanda penyakit. Jika dah rasa sakit tu , bermakna cyst semakin membesar.
 .
Bagi penyakit fibroid, pesakit biasanya akan mengalami perut buncit, senggugut teruk, kerap terkencing & susah mengandung
perut buncit dan keras wanita
Perut buncit dan keras pada wanita, merupakan tanda tanda cyst ovari dan fibroid
Ini berlaku pada kawan saya sewaktu di universiti dulu. Pada usia awal 20an, beliau mengalami masalah haid tak teratur ..dan bila check doktor pon akan dapat jawapan yang biasa iaitu ‘hormon awak tak stabil’.
 .
Tapi, lama kelamaan kawan saya ni perasan yang perutnya buncit tapi bila ditekan rasa keras. Tapi takde rasa sakit! Mulanya dia pon ingat biasa. Selepas dinasihatkan untuk buat pemeriksaan kesihatan.
.
Dia pun akur ke klinik swasta berdekatan universiti kitorang. Selepas pemeriksaan dijalankan, doktor scan seperti ada ketumbuhan dalam rahim beliau. Tapi tak dapat disahihkan lagi.
 .

Selepas beberapa hari, kawan saya pun disahkan ada cyst ! dan disarankan membuat pembedahan membuang cyst. Masa tu tak pandai lagi nak cari alternatif lain. Jadi dia pun akur.

perut buncit dan keras, perut buncit tanda cyst,perut buncit macam mengandung
Kisah wanita yang mengalami masalah perut buncit dan keras yang pada mulanya ingatkan masalah biasa. Bila buat scan ultrasound,doktor mendapati benjolan cyst sebesar 4cm pada bahagian kawasan kantung telur. Itulah penyebab perut makin buncit dan keras
.
perut buncit macam mengandung,perut keras pada wanita tapi sebenarnya ialah cyst yang semakin membesar dalam rahim wanita sebesar bayi

Punca Perut Keras dan Buncit pada Wanita

Sekiranya saiz cyst terlalu besar anda mungkin perasan perut sedikit buncit dan terdapat ketulan pada bahagian bawah perut.

READ :  15 Kebaikan Gla Complex

Kebanyakkan org beranggapan perut yang buncit itu disebabkan pengumpulan lemak dan membiarkan sahaja.

Lain-lain gejala atau tanda tanda cyst dalam ovari atau ovarian cyst termasuklah :

  • Muntah dan loya
  • Sakit perut
  • Sakit semasa hubungan kelamin
  • Sukar atau kerap kencing
  • Rasa perut penuh dan tidak selesa dan cepat kenyang
  • Rasa berat pada ari-ari
  • Susah untuk mengandung di mana ada kaitan dengan endometriosis

 

tanda tanda cyst dalam ovari
tanda tanda cyst dalam ovari

.

Apa itu Ovarian Cyst?

Ovarian cyst adalah kantung yang berisi lendir/air yang berada di dalam kilang telur ovari, diameternya melebihi 3 cm. Kantung ini boleh terjadi dalam pelbagai saiz, sehinggakan ada yang bersaiz sebiji tembikai!

Lendir atau cecair ini boleh jadi seperti air atau lendir dipanggil simple cyst , atau ada yang lebih kompleks mempunyai lendiran yang likat, darah atau bahagian-bahagian pejal dan keras

Ovarian Cyst kerap berlaku di kalangan wanita muda dan kebanyakkannya wanita tidak sedar pun yang mereka mengalaminya kerana ia jarang memberikan masalah atau simptom.

Ia hanya akan dikesan bila sesorang wanita itu membuat ultrasound, dalam pemeriksaan apabila menghadapi masalah kesuburan.

cyst dalam ovari,ovarian cyst. cyst dalam rahim
Cyst dalam rahim atau Ovarian Cyst

Cara Kecutkan Cyst Ovari Dengan Shak;ee

Ramai wanita Malaysia yang menghadapi ketumbuhan dalam rahim seperti cyst ,fibroid dan pcos , rata-ratanya akan mengambil jalan mudah dengan menjalani proses pembedahan.
 .
Adakah punyai alternatif kecutkan cyst tanpa pembedahan? Pastinya ada.Tetapi dengan rawatan melalui produk Shaklee anda bole merawat dan mengecutkan cyst & fibroid tanpa melalui pembedahan.Insyallah.
.
 Dan saya suka mengingatkan anda, bahawa cyst boleh kembali berulang walaupun telah dibuang jika kesihatan tidak dijaga dengan sebaiknya
shaklee untuk cyst dan fibroid,ubat untuk kecutkan cyst,ubat untuk kecutkan fibroid,vitamin shaklee untuk kecutkan cyst dan fibroid tanpa pembedahan,
Set Fibroid & Cyst Shaklee terdiri daripada GLA Complex dan Vitamin ACE iaitu Carotomax, Vitamin C, Vitamin E.
      • Sangat membantu untuk masalah mereka yang mengalami masalah cyst dan fibroid. Mengandungi asid lemak Omega 6 iaitu GLA membentuk hormon prostaglandin untuk mengawal dan menstabilkan hormon. Jadi, kalau hormon balance, fibroid dan cyst tak membesar.
.
      • Merupakan vitamin tinggi antioksidan yang perlu untuk badan kita menentang radikal bebas dari terus menyerang dan merosakkan sel badan dan membantu Fibroid & Cyst mengecut!!
READ :  Ketahui Bagaimana GLA Complex Membantu Anda Cepat Hamil

.

Testimoni Pengguna Shaklee Yang Berjaya Kecutkan Cyst Tanpa Pembedahan

# Testimoni 1 : 2 bulan lalu mak disahkan ada ketumbuhan Cyst 2 cm di perut. Doktor buat appoinment untuk bedah Cyst. Sepanjang 2 bulan, mak amalkan GLA Complex dan CarotoMax. Doktor buat check up dan sahkan Cyst dah hilang, tak perlu bedah!”

tanda tanda cyst mengecut
2 bulan lalu mak disahkan ada ketumbuhan Cyst 2 cm di perut. Doktor buat appoinment untuk bedah Cyst. Sepanjang 2 bulan, mak amalkan GLA Complex dan CarotoMax. Doktor buat check up dan sahkan Cyst dah hilang, tak perlu bedah!”

# Testimoni 2: Cyst dalam ovari hilang dalam masa 5 hari dengan mengamalkan Vitamin C dan Gla Complex Shaklee

 
kecutkan cyst dengan shaklee,hilangkan cyst dengan shaklee
kecutkan cyst dengan shaklee
.

#Testimoni 3 : Doktor sahkan cyst kecut dengan Shaklee!

hilangkan cyst dengan shaklee

Dan secara ringkasnya, sama ada cyst di bahagian rahim atau ovari, ianya tetap cyst dan perlu kepada rawatan alternatif selain dari pembedahan..

READ :  Cyst Kembali Berulang Walaupun Telah Dibuang Melalui Pembedahan

Selagi terdaya, rawat dan ikhtiarlah dan jangan putus asa kerana rahmat Allah itu sentiasa ada bg mereka yg sentiasa kuat semangat dan tidak putus asa..penyakit itu datang dari-NYA dan hanya kepada-NYA juga kita minta ianya disembuhkan..aminnn

 

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
Perut Buncit Dan Keras Mungkin Simptom Penyakit Cyst atau Fibroid! was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

1 Ulasan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.