Percaya Sebelum Berjaya

“Saya takut dan tak yakin saya boleh berjaya dalam perniagaan ini”

“Aku tak layaklah nak berjaya, aku tak pandai macam orang lain…orang lain pandai serba serbi,aku ni ilmu kurang”

“Aku buat apa semua tak menjadi, memang dah Allah takdirkan aku untuk hidup gagal macamni”

Selalu je kita dengar statement diatas yang merendahkan diri sendiri.Awal awal dah rasa tak yakin dengan diri sendiri untuk berjaya.Sedangkan “Allah bersama dengan sangkaan hamba hambanya”

Fikir yang baik baik
Ucap yang baik baik
Insyaallah hasilnya terbaik
Yang penting, perlu PERCAYA SEBELUM BERJAYA
Apa maksud percaya sebelum berjaya? Yakin apa yang kita hajatkan akan tercapai.jangan was was.ingat,allah bersama dengan sangkaan hambanya.Dan takkan ada org yang akan ubah nasib kita,walaupon datang mentor dari langit sekali pun. Kalau kita sendiri tak mahu.

Alhamdulillah, saya baru je selesai habis baca buku yang bertajuk “Law of Universal Attraction” karya  Ateh Zuhairi, yang sangat menusuk kedalam dan membenar ke dalam jiwa. Saya kongsikan dengan anda teknik Percaya sebelum berjaya. Sebenarnya  Dalam tak sedar, dah lama kita apply teknik PERCAYA SEBELUM BERJAYA.

1- Kita tak pernah melihat Syurga dan Neraka, tapi kita diajar sejak kecil untuk percaya adanya Syurga dan Neraka. Kerana kepercayaan itu, kita berusaha untuk mendapatkan Syurga yang indah dan mengelak daripada Neraka yang pedih. Kan?

READ :  Kenali Punca Terjadinya Jerawat Mengikut Posisi

2- Juga boleh ambil contoh yang Kota Constantinople dibuka oleh Sultan Muhammad Al-Fateh.Mereka percaya hadis nabi yang disabda oleh baginda pada peperangan Khandak, bahawa kota itu pasti akan dibuka. Dan memang betul, kota tu akhirnya dibuka.

Sabda Rasulullah SAW:
“Kamu akan membuka kota Constantinople, (di tangan) sebaik-baik pemerintah itulah pemerintah pada waktu tersebut, dan juga sebaik-baik tentera ialah tentera pada waktu tersebut (yang membebaskan (Constantinople)”.

Memang susah untuk percaya apa yang kita belum lihat. Tapi itulah motivasi paling hebat yang Rasulullah berikan kepada tentera Muslimin supaya mereka terus berjuang tanpa putus asa. Kepercayaan yang utuh menyebabkan mereka bangkit berjuang untuk melihat apa yang mereka percaya!

Kalau kita percaya, inshaAllah akan bantu kita. Bila kita percaya, maksudnya kita yakin bahawa Allah akan bantu kita capai apa yang kita nak & Allah bersama dengan sangkaan hambanya
Allah itu sifatnya Penyayang, mustahil Dia nak membiarkan hambaNya meminta-minta tanpa dikabulNya?

90% kejayaan datangnya daripada KUASA KEPERCAYAAN!
10% sahaja datangnya daripada perancangan dan usaha.
Ramai yang gagal bukan kerana tidak hebat, tapi kerana GAGAL UNTUK PERCAYA!

READ :  Psoriasis : Detoks Sangat Berkesan untuk Merawat Masalah Auto Imun

Kita tidak pernah tahu apa yang tertulis pada takdir kita. Maka kenapa harus kita corakkannya dengan KEGAGALAN SEBELUM GAGAL?
PERCAYA SEBELUM BERJAYA!
PERCAYA YANG KITA AKAN BERJAYA!

Nak berjaya? Bayangkan yang kita dah gapai impian & harapan untuk berjaya

Saya tak ambil mudah bisnes Shaklee ni sebab saya SEDAR DIRI saya bukan anak orang kaya.. Saya sedar saya kena berusaha sungguh2 untuk diri sendiri dan keluarga!Sebab tu saya PUSH diri saya untuk buat yang terbaik sebab saya tahu kalau saya tak usaha macam mana Allah nak beri?Kehidupan ni bukan untuk kita main-main dan hidup selesa sebab bukan ada kita je.. Jangan harap MAGIK jadi kalau kita tak usaha sungguh2 menggapai kejayaan
Masa saya join Shaklee 2 tahun setengah yang lepas, saya dah mulakan tekad untuk berjaya. Saya dah wajibkan diri saya berjaya walaupun dari rumahBila saya masuk bulan pertama, saya dah tengok bukti kejayaan.. Saya tengok Mak Shaklee saya dah boleh dapat bonus 4 5 angka masa bulan pertama dia buat Shaklee.. Maka saya PERCAYA yang saya pun akan dapat macam tu jugak.
Selepas tu saya tengok mentor saya yang sangat dikagumi PM Shareeza.. beliau naik Master lepas beberapa bulan saya masuk Shaklee.. Saya melihat sendiri satu persatu kejayaan beliau.Bonusnya makin berkembang setiap bulan hasil usaha kerasnya.. Daripada angka bonus yang saya rasa tak logik orang boleh dapat dengan Shaklee, tapi beliau buktikan yang dengan Shaklee memang boleh.. Award-award yang saya rasa sangat jauh dengan saya, beliau buktikan boleh dapat!
PERCAYA SEBELUM BERJAYA.. Itu memang kuncinya.
Saya dah melihat sendiri bukti kejayaan depan mata. Saya PERCAYA saya boleh berjaya. Saya sudah tanam kepercayaan itu daripada awal saya buat Shaklee.. Saya pun percaya saya akan dapat segala angka bonus dan segala award tu nanti!
Bila PERCAYA yang kita akan dapat, kita akan bekerja bersungguh-sungguh untuk melihat apa yang kita percaya.  Alhamdulillah..Dan saya yakin satu persatu apa yang saya percaya, saya akan dapat dengan izin Allah.. Sedang bekerja untuk mendapatkan apa yang saya percaya.. Master Coordinator.
Yes.. PERCAYA SEBELUM BERJAYA memang kuncinya. Bagaimana mungkin kita akan bekerja keras untuk sesuatu yang kita tak percaya atau ragu-ragu?
Percaya Sebelum Berjaya was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

1 Ulasan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.