Lenguh dan Sengal badan : Amalkan 5 Tips Ini

Masalah lenguh dan sakit badan menganggu rutin harian kita, jadi kurang semangat untuk kerja . Merawat lenguh badan dan sakit belakang sepatutnya tidak dipandang ringan.

Seharian bekerja, kadang tu tak sempat berehat dengan cukup dan kena sambung buat kerja. Mahu tak mahu , tetap melakukan rutin seperti biasa dan sakit badan tu dibiarkan begitu saja tanpa perawatan yang sepatutnya.

Kadang tu, stress kerja boleh menyebabkan tubuh turut berasa lesu dan tidak bermaya. Ditambah pula dengan keadaan badan yang mula berasa sengal dan berangin sana sini.

Hari demi hari, sakit dan sengal badan mungkin akan bertambah teruk jadinya jika dibiarkan dalam jangka masa yang agak lama.

Oleh itu, harus cari cara hilangkannya dengan cepat sebab tak nak semua kerja-kerja harian tergendala. Saya rasa anda pun mesti rasa macam tu jugak kan.

Perlu saya ingatkan, SAKIT dan LENGUH BADAN jugak mungkin disebabkan antara simptom penyakit! 

Tak mampu ambil “cuti” semata mata nak rehat ,nanti gaji pulak kena potong..silap silap dapat surat berhentikan kerjaT, maka alternatif boleh sy syorkan adalah VITAMIN UNTUK ATASI MASALAH SAKIT DAN LENGUH BADAN

Atasi Lenguh dan Sengal badan : Amalkan 5 Tips Ini

Info ini saya kreditkan kepada ZharifNordin.com, antara petuanya mengatasi masalah sakit dan lenguh lenguh badan  adalah

1. Halia

Ambil halia, kemudian tumbuk bagi hancur dan tambahkan sedikit air. Sebelum tidur, sapulah di tempat yang berasa lenguh.
Amalkan setiap hari. InsyaAllah bangun pagi nanti, rasa perubahan pada tempat yang lenguh.

Sangat sesuai diamalkan kepada mereka yang selalu buat kerja berat dan juga para surirumah yang bekerja 24 jam untuk keluarga.

.

2. Halba Campur + Garam Kasar

Ambil 5 sudu halba campur dan 5 sudu garam kasar, Kemudian panaskan halba bersama garam kasar dalam kuali dalam tempoh 5 minit ( agak-agak dah keluar bunyi panas ).

Setelah itu, masukkan campuran halba dan garam kasar ke dalam kain/sapu tangan dan ikat seperti sup bunjut adabi tu.

Kemudian, tuam pada tempat yang lenguh. Buat berulang-ulang kali sehingga halba dan garam kasar tadi tu sejuk. Boleh amalkan bila-bila masa.

.

3. Air Kelapa

Ambil beberapa biji buah kelapa, lalu campurkan air kelapa dengan air biasa dan jadikan untuk mandi. Digalakkan untuk lakukan kaedah ini pada waktu tengahhari.

Sangat sesuai kepada mereka yang tidak suka guna kaedah petua pertama dan kedua yang memerlukan buat banyak proses.

.

4. Amalkan senaman regangan

Jika anda bukan jenis yang suka bersenam, cukup sekadar membuat senaman regangan setiap jam di tempat kerja, perjalanan jauh dalam kapal terbang atau jika dalam kereta, cuba untuk berhenti berehat setiap jam supaya tubuh tidak statik pada satu posisi dalam jangka masa yang lama.

.

5. Posisi Tidur

Postur waktu tidur dan juga kala bekerja seharian menjadi sebab utama badan dan sendi berasa tidak selesa. cara tidur juga boleh menjadi sebab anda lenguh seluruh badan.

Adakalanya apabila anda beralih dan kekal pada posisi tertentu dalam jangka sama yang lama juga boleh menjadikan tubuh berasa sakit pada keesokan paginya. Dan sering berlaku apabila posisi bantal juga menggugat waktu tidur berkualiti.

VITAMIN UNTUK ATASI MASALAH SAKIT DAN LENGUH BADAN

Pengambilan Vitamin Shaklee dapat membantu anda mengatasi masalah sakit badan dan lenguh . Antara vitamin yang membantu adalah ;

sakit badan ,lenguh badan ,kebas tangan

1) Ostematrix Shaklee

      • Kalsium penting untuk pembentukan tukang dan gigi.
      • Pengambilan Ostematrix sebelum tidur akan menghilangkan kebas-kebas, kekejangan sendi dan lenguh badan.
      • Membantu mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, membantu tidur yang lebih selesa dan perbaiki depresi.
      • Mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga.
      • Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot.

Hanya 4biji setiap malam sebelum tidur, inshaAllah bangun esok rasa lebih ringan badan

.

2) B Complex with Asid Folid

      • Vitamin B membantu mengekalkan kesihatan saraf dan fungsi saraf. Kekurangan vitamin b boleh menyebabkan kerosakkan saraf di tangan dan kaki.
      • Vitamin B6 dan B12 boleh mengurangkan rasa kebas-kebas.  Ia juga memberi tenaga kepada tubuh dan kesan menenangkan semulajadi.
      • Vitamin B12 juga adalah nutrien paling penting untuk sistem saraf. Kekurangannya badan boleh mengalami rasa lemah, sakit, kebas, kesemutan dan kejang otot.

.

3) Omega Guard

      • Omega Guard mengandungi DHA dan EPA, ia mengurangkan inflamasi iaitu rasa panas kemerahan yang sering berlaku pada sendi yang sakit.
      • Asid lemak omega 3 mengurangkan faktor perkembangan penyakit osteoarthritis.
      • Asid lemak omega 3 dalam Omega Guard mengurangkan simptom kekakuan sendi di awal pagi, bengkak dan sakit sendi. Omega 3 juga dapat melancarkan perjalan darah semasa bersenam.
      • Paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan, ia mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
Lenguh dan Sengal badan : Amalkan 5 Tips Ini was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You may also like

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.