Kesan 10 Tanda Awal Menghidap Penyakit Buah Pinggang Sebelum Terlambat

tanda sakit buah pinggang, tanda sakit buah pinggang,tanda buah pinggang rosak,cara merawat buah pinggang rosak
Ramai daripada kita yang sebenarnya mempunyai penyakit buah pinggang, tetapi kita tidak menyedarinya. Ini disebabkan sebahagian dari tanda-tanda penyakit buah pinggang mungkin kelihatan seperti gejala penyakit lain.
.
Jadi bagaimana untuk mengetahui yang anda mempunyai penyakit buah pinggang? Untuk mengetahuinya mari kita lihat tanda-tanda awal penyakit buah pinggang untuk dikongsikan di bawah :

Buah pinggang berperanan penting menapis & membersih 200 liter darah setiap hari, serta mengawal tekanan darah.

Buah pinggang gagal berfungsi apabila ia rosak teruk oleh penyakit kronik dan tidak lagi boleh menapis bahan tidak diperlukan.

Buah pinggang termasuk dalam kumpulan ‘organ utama’ (seperti jantung, otak dan paru-paru).

Ketika penyakit buah pinggang menyerang,tanda-tanda dan gejala boleh muncul secara bertahap.Setiap individu yang mempunyai penyakit ini pula akan berbeza-beza tanda dan gejalanya.

Namun, itulah sifat penyakit kronik. Kehadirannya tidak dirasai dan pesakit masih boleh menjalankan kegiatan harian tanpa masalah kerana kesan hanya timbul apabila penyakit sampai ke tahap serius.

 

Kesan 10 Tanda Awal Menghidap Penyakit Buah Pinggang Sebelum Terlambat

Kebanyakan dari tanda-tanda awal penyakit buah pinggang juga merupakan tanda kepada penyakit-penyakit lain.

Jadi sekiranya anda merasakan anda mungkin mengalami masalah buah pinggang, jalan yang pasti untuk mengetahuinya hanyalah dengan berjumpa doktor untuk melakukan pemeriksaan.
Jadi bagaimana untuk mengetahui yang anda mempunyai penyakit buah pinggang? Untuk mengetahuinya mari kita lihat tanda-tanda awal penyakit buah pinggang untuk dikongsikan di bawah :
.

1. Perubahan dalam pembuangan air kencing.

Lihat pada kekerapan pembuangan air kencing samada anda kencing dengan kerap atau kurang kerap dari kebiasaan. Perhatikan juga jika terdapatnya darah di dalam air kencing anda antaranya kencing berbuih 
.

2. Keletihan melampau sepanjang masa.

Kegagalan buah pinggang tidak dapat menghasilkan hormon yang mencukupi untuk tubuh menghasilkan sel darah merah. Tanda penghasilan sel darah merah yang mencukupi boleh menyebabkan anemia dan akibatnya anda akan mengalami keletihan yang melampau.
.

3. Pembengkakan pada salah satu anggota di tubuh badan.

Biasanya bengkak pada bahagian kaki atau dikenali sebagai edema. Buah pinggang yang sihat akan berfungsi untuk mengeluarkan bendalir yang berlebihan dari badan anda. Dan sebaliknya akan berlaku sekiranya buah pinggang anda mengalami kegagalan.
.

4. Mengalami ruam dan kegatalan.

Kegagalan buah pinggang untuk mengeluarkan sisa-sisa buangan dari tubuh anda akan menyebabkan anda mengalami kegatalan yang teruk.
.

5. Ada rasa seperti logam di dalam mulut.

Ini adalah salah satu tanda-tanda awal kegagalan buah pinggang. Ianya juga berlaku disebabkan oleh terkumpulnya sisa buangan di dalam darah.
.

6. Mengalami loya dan muntah-muntah.

Ini juga disebabkan oleh pengumpulan sisa-sisa buangan di dalam darah.
.

7. Berasa sejuk sepanjang masa.

Mereka yang mengalami anemia mungkin akan berasa kesejukan sepanjang masa walaupun dalam cuaca yang panas.
.

8. Kesukaran untuk bernafas.

Ini tanda awal penyakit buah pinggang yang mungkin disebabkan oleh anemia atau pengumpulan bendalir di dalam paru-paru.
.

9. Berasa sakit di bahagian belakang atau tepi sebelah bawah.

Ini adalah tempat terletaknya buah pinggang anda. Beberapa bentuk penyakit buah pinggang boleh menyebabkan ketumbuhan yang akan mewujudkan rasa sakit pada buah pinggang.
.

10. Kerap berasa pening kepala.

Ini boleh disebabkan oleh anemia yang mengakibatkan kekurangan oksigen di dalam otak.

READ :  10 Cara Untuk Meningkatkan Kecergasan Lelaki

Berapakah Kos Merawat Penyakit Buah Pinggang?

Pesakit kegagalan buah pinggang semakin meningkat. Kos rawatan bagi seorang pesakit kegagalan buah pinggang yang memerlukan rawatan dialisis hampir RM40k setiap tahun.
Lebih 40Ribu pesakit sedang menjalani rawatan dialisis Dan Lebih 400ribu rakyat malaysia yang mengalami masalah kegagalan buah pinggang.
Nasihat saya ;
  1. Justeru, perkara terbaik ialah menjalani pemeriksaan pengesanan. Ujiannya pula sangat mudah iaitu melalui ujian darah dan air kencing yang mengambil masa beberapa minit saja.
  2. Selain dua ujian mudah ini, beberapa kaedah lain boleh digunakan, iaitu biopsi jarum halus dan ujian bagi tekanan darah tinggi dan kencing manis.
  3. Hentikan segala makanan,minuman yang tinggi gula dan garam.
  4. Jangan cucuk apa-apa vitamin melalui salur darah. Lebih lebih lagi yang cucuk itu bukan doktor.
  5. Tolonglah UTAMAKAN bersenam dengan lebih kerap,makan sayur organik,buahan organik,minum air mineral dengan cukup setiap hari. Bukan ketika ada ‘mood’ sahaja. Sayur janganlah rebus sehingga layu dan rosak.*Jika masak sayur air,Saya akan letak sayur dan garam paling akhir dan matikan api terus hidang.
Kaedah terbaik untuk mengelak menanggung kos perubatan tinggi ialah kerap membuat pemeriksaan kesihatan untuk mengesan penyakit pada peringkat awal.
Ujian saringan kesihatan ini sangat mudah dan keputusannya boleh diketahui segera.
kos rawatan sakit buah pinggang,kos dialisis buah pinggang,penawar sakit buah pinggang,cara mencegah sakit buah pinggang

Vitamin Shaklee untuk Masalah Buah Pinggang

(1) VIVIX 

Ada suatu bahan dalam Vivix iaitu resveratrol. Resveratrol adalah sejenis antioksida – polifenol, yang didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang.
.
Kulit anggur merah mengandungi konsentrasi resveratrol yang paling tinggi. Resveratrol bertindak sebagai ‘sistem imunisasi’ untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.

Secara spesifiknya, Vivix dan resveratrol terbaik untuk nutrisi buah pinggang melalui 7 cara:

  1. Antioksidan: mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nepron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.
  2. Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal
  3. Mengurangkan penggumpalan platlet pada buah pinggang
  4. Mengembangkan salur darah pada buah pinggang
  5. Mengurangkan proses lipid peroksida.
  6. Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang
  7. Memberikan tenaga pada sel sekaligus pesakit buah pinggang akan merasa bertenaga
READ :  Pengambilan Vitamin C Berkesan Menghasilkan Kulit Cantik dan Berseri
vivix untuk buah pinggang,ubat buah pinggang,penawar buah pinggang,shaklee untuk buah pinggang,suplemen untuk sakit buah pinggang
.

(2) NUTRIFERON:

Membantu pengeluaran bahan buangan ginjal. Sangat perlu untuk Nephritis.
.

(3) OSTEMATRIX:

Mempunyai magnesium yang penting untuk membantu penyerapan air dan menampung kehilangan kalsium akibat dialisis yang menyebabkan lenguh-lenguh badan dan tulang rapuh kepada pesakit buah pinggang.
.

(4) OMEGA GUARD:

Membantu surutkan bengkak pesakit buah pinggang
 

Testimoni Vitamin Shaklee untuk Pesakit Buah Pinggang

# Testimoni 1 : Sebelum ni kencing berbuih macam teh tarik dan buah pinggang bocor . Sejak amalkan Vivix Shaklee.

penawar sakit buah pinggang kronik,suplemen untuk sakit buah pinggang,testimoni buah pinggang rosak,shaklee untuk buah pinggang,buah pinggang bocor

.

# Testimoni 2 ; Buah pinggang rosak dan bocor tahap 4, kembali sembuh setelah amalkan supplement shaklee

penawar sakit buah pinggang kronik,suplemen untuk sakit buah pinggang,testimoni buah pinggang rosak,shaklee untuk buah pinggang,buah pinggang bocor
.
# Testimoni 3 : terkejut bila tengok keputusan darah ibu saya baik berbanding yang dulu. Doktor pakar nefrologist sendiri mengesahkan suplement shaklee boleh ambil utk kesihatan
penawar sakit buah pinggang kronik,suplemen untuk sakit buah pinggang,testimoni buah pinggang rosak,shaklee untuk buah pinggang,buah pinggang bocor
pada mulanya saya rasa takut nak bagi cuba produk shaklee sebab takut lah kalau ada apa-apa kesan pada diri ibu..maklumlah dah end stage renal failure kan tapi dengan keyakinan dan tak sanggup tengok ibu sakit saya belikan ibu supplement set  joint healt tab,omega guard,ostermatrix
.
lepas masuk hari ke empat makan saya dah nampak perubahannya dimana ibu dah kurang sakit sendi,tidur pun lena.
.
yg mengejutkan lagi bila buat rawatan dialisis, sendi2 yang sakit dah takde…ibu dah tak nangis bila buat rawatan…di rumah ibu selalu guna tongkat but now alhamdulillah ibu dah tak perlukan lagi tongkat kalau nak pergi jalan2 baru guna.
Semalam tca dgn doktor pakar nefro..doc punyalah terkejut bila tengok keputusan darah ibu saya baik berbanding yang dulu…bila di tanya ade ambil ape2 ubat ke saya terus keluarkan semua suplement shaklee..takut gak kena marah dengan doktor pada mulanya tapi bila doktor cakap shaklee adalah suplement yang terbaik saya rasa lega sangat2…
so saya tak perlu risau lagi utk sarankan pada pesakit buah pinggang kerana doktor pakar nefrologist sendiri mengesahkan suplement shaklee boleh ambil utk kesihatan…alhamdulillah”
 

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
Kesan 10 Tanda Awal Menghidap Penyakit Buah Pinggang Sebelum Terlambat was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

2 Ulasan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.