Kecilkan Pori Pori Wajah dengan Berkesan Dengan Cara Saya

Mengekalkan kebersihan kulit, melembap dan melindungi adalah satu-satunya cara yang boleh membantu anda menutup liang roma terbuka secara kekal wa;aipon rawatan ini mengambil masa.
 .
Untuk mengurangkan dan menghilangkan saiz liang besar pada muka terdapat rawatan semula jadi seperti ais, cuka, gula, lemon, baking soda dan lain-lain rawatan dari rumah menyediakan fleksibiliti dan kesan mengetatkan secara perlahan-lahan membantu mengecilkan liang besar.
 .
Cuma antara nak dengan tak jela kan? Hihi.
 .
Saya juga mengahadapi masalah pori pori semakin membesar & mencari cari bagaimana langkah atau tips untuk mengecutkan dan mengecilkan liang pori pori dari terus membesar
 .

Adakah anda tahu? Pori terbuka boleh menyebabkan kulit mudah berjerawat, cetusnya bintik hitam pada wajah dan menjadikan kulit lebih cepat berminyak . Dan ia adalah tanda kulit kita sudah mula mengendur (sagging)

 

Langkah-langkah untuk mengecilkan liang-liang besar

1. Wapkan Wajah

Wapkan muka anda untuk membersihkan liang. Sebaiknya perlu mengikut proses mengewap seminggu sekali untuk membersihkan kotoran, minyak dan kulit mati dari muka dan hidung dan mengurangkan risiko liang tersumbat dipenuhi dengan bintik hitam dan whiteheads.
.
Ambil air panas ke dalam mangkuk dan biarkan wap berlalu kulit selama 10 minit. Ini akan melembutkan kotoran dan menjadikan lebih mudah untuk gosok untuk membersihkan kotoran.
 .

2. Bersihkan muka dengan pembersih muka. 

Carilah pembersih muka dengan asid salisilik, asid Glycolic untuk mengeluarkan minyak dan kotoran dari kulit. Bersihkan muka dengan mencuci muka dua kali sehari dan jangan lupa untuk melembapkan selepas setiap cucian.
 .

3. Gerakan ais pada kulit anda.

Sebaik sahaja anda mencuci gosok mengambil kiub ais dan memberi urutan dua minit untuk muka anda. Kesan ketat ais akan mengecut liang besar dan membuat wajah anda cantik. Urut ais setiap hari dua kali, tetapi mengelakkan melaksanakan dua langkah pertama setiap hari.
.
Anda juga boleh menambah ketulan ais untuk kain dan menggunakannya untuk meningkatkan kecantikan anda.
 .

4. Melembapkan kulit dengan pelembap bebas minyak 

Langkah ini adalah sama pentingnya dengan tiga langkah pertama. Pelembabkan muka adalah satu langkah yang penting untuk mengecilkan liang besar daripadanya dan menjadikan kulit kelihatan berseri.
.
Kekurangan lembapan akan menghasilkan kulit yang berminyak ,menyebabkan pori pori tersumbat dan akhirnya jerawat dan bintik hitam timbul. Pilih  pelembab bebas minyak , jadi kulit memperoleh lembapan yang diperlukan tanpa menjadi tersumbat dan berminyak.
 

Cara Saya Untuk Mengecilkan Pori Pori

Salah satu sebab yg dorong saya  terjebak dgn NutriWhite Skincare adalah kerana NW ni 💯 BEBAS BAHAN KIMIA, HALAL, dan Tested by Saintis Shaklee sendiri. Memang boleh digunakan tanpa was was
 .
 .
Set skincare ini TAHAN 6-8 BULAN🖒🖒
 .
Kulit akan lebih bersih,licin,lembut,segar dan berseri sekata. Bila apply set Skincare Nutriwhite yang lain lebih mudah diserap dengan sempurna, kelebihan lain adalah :
✅ menyingkirkan sel kulit mati tanpa meninggalkan sisa.
✅ kulit kurang berminyak.
✅ liang pori rapat sebab kotoran celah pori disingkirkan.
 .
Sangat bagus untuk yang ada masalah pori besar. Bila liang pori besar,kotoran pada wajah tak dapat di tanggalkan dengan sempurna dengan pencuci biasa. Sebab tu kita rasa kulit makin berminyak walaupun dah cuci.
 .
Lagipun,pencuci Shaklee ni bebas dari sebarang kimia. Sebab tu dia takde bau langsung.ianya 100% terhasil dari sumber semulajadi.
.
  • NW Deep Foaming Cleanser –> Membersihkan wajah sehingga ke liang pori untuk make sure wajah bebas daripada kekotoran yang boleh jadi punca kepada JERAWAT dan sebagainya.
READ :  Vitamin Untuk Anak Cergas : Mealshake & Omega Guard.

 

  • NW Makeup Remover –> Membantu wajah bebas daripada kotoran, minyak, habuk, dan membantu menanggalkan Sel kulit mati yang menjadikan wajah kusam.
  • NW Radience Whitening Softeneer –> Saya memilih Toner Nutriwhite sebagai PENYEGAR kulit ;)Kata pakar skincare Sarah, selepas mencuci muka poripori kita akan terbukak luas, maka di sunatkan ke atas kamu untuk mengambil ‘toner’ sebagai backup poripori.
Kini kulit kembali bersih & segar bermaya !


Dengan pemakaian secara konsisten, kulit akan jadi semakin CERAH, BERSERI, BEBAS JERAWAT, tiada blackheads n whiteheads dan LICIN GEBUSS.
.
Sangat-sangat best..korang kena try sendiri
 

Tips pencegahan untuk mengelakkan liang pori dari membesar.

1. Diet adalah penting.

Diet yang sihat yang betul adalah penting untuk mendapatkan kulit yang sihat dan bermaya. Mempunyai makanan yang mempunyai antioksidan, vitamin A, C dan E. Antioksidan akan membaiki kulit yang rosak dan mencegah garis-garis halus dan liang pada muka.
.
Makanan seperti buah beri, tomato dan sumber yang baik antioksidan. Vitamin C membantu membina kolagen yang akan mengelak liang anda, memberikan anda nada yang lebih cerah.
 .

2. Gunakan pelindung tabir suria 30 minit sebelum keluar.

Gunakan pelindung matahari sebelum meninggalkan rumah anda. Sinar matahari adalah punca utama  kerosakan kulit yang menyebabkan kulit kurang kolagen dan kelembapan .
.
Kajian telah mendapati bahawa pendedahan berpanjangan kepada matahari akan membawa akan kedutan  awal usia dengan liang muka besar. Dapatkan pelindung matahari dengan sekurang-kurangnya 25 + SPF dan  aplikasikan pada tangan, muka, leher dan kaki.
 .

3. Elakkan tidur dengan tanpa membersihkan mekap .

Liang besar di kebanyakan wanita adalah disebabkan oleh tabiat tidur dengan solekan. Anda perlu membersihkan solekan anda dengan betul pada muka untuk mengelakkan liang anda daripada tersumbat.
 .

4. Pilih produk mengikut jenis kulit anda.

Sebelum menggunakan mana-mana produk periksa terlebih dahulu apa jenis kulit anda. Adakah anda mempunyai jenis kulit berminyak, jenis kulit kering, jenis kulit sensitif atau kulit yang normal. Menggunakan produk tanpa pengetahuan akan akhirnya membuat liang tersumbat dan besar.
 

Rawatan Dari Rumah untuk Menutup Pori Pori

Terdapat beberapa rawatan dapur anda boleh gunakan untuk mengecilkan saiz liang pada muka anda. Selepas menggunakan mana-mana rawatan yang di bawah, ingat untuk melembapkan kulit anda.

1. Skrub Gula .

Sebagai permulaan kaedah ini, gunakan empat sudu gula serbuk dan tambah beberapa titik lemon dan titik-titik air kepadanya. Sekarang basahkan muka anda dan perlahan-lahan gosokkan pes ini ke muka anda dan terutamanya di kawasan liang besar. Selepas dua minit biarkan pes gula ini untuk mengering dan kemudian bersihkan dengan air sejuk.
 .
Menggunakan scrub gula menawarkan dua faedah
  • menghilangkan kotoran
  • menjadikan kulit liang sempit yang akan membuat mereka untuk kelihatan kecil.
READ :  Kebaikan dan Tips Minum Air Masak 8 Gelas Sehari

.

2. Serbuk penaik.

Menggunakan baking soda akan membersihkan kulit anda liang bukan sahaja mencegah liang besar, tetapi juga jerawat jerawat, bintik hitam dan bintik putih. Tambahkan air ke dalam baking soda dan urut pada muka selama 5 minit. Mengulanginya pada selang sehari selama dua minggu dan melihat perubahan itu.
 .

3. Cuka Epal

Satu lagi penawar berkesan adalah dengan menggunakan memohon cuka cider untuk memadatkan liang dan juga untuk mengekalkan tahap pH kulit. Campurkan air dan cuka sama-sama dalam mangkuk. Ambil dua bola kapas bersih, mencelupkannya ke dalam larutan ini dan gerakkannya di atas permukaan kulit. Ulangi prosedur ini selama 5 minit.
 .

4. Putih telur.

Ambil putih telur, aplikasikan pada muka dan biarkan ia kering. Selepas pengeringan, menggunakan air suam untuk membersihkan telur daripada muka, diikuti dengan air sejuk. Nasihat saya adalah untuk anda adalah dengan menggunakan penawar ini di bilik mandi anda.
 
————————————
Saya Nornadia Mansor , 
ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
 .
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
 .
ATAU
 .
♥ Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan ♥
 .
Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :
☑ Jadual pengambilan vitamin
☑  Tips ekslusif
☑ Konsultasi percuma berterusan
Kecilkan Pori Pori Wajah dengan Berkesan Dengan Cara Saya was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

1 Ulasan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.