Hipertiroid : 18 Tahun Menghidap, Kini Lebih Stabil & Tak Perlu Bergantung Pada Ubat

pengalaman hipertiroid,pengalaman hypertiroid

Kebanyakan pesakit hipertiroid bergantung kepada ubat untuk mengawal simptom penyakit ini. Ubat-ubatan seperti Carbimazole dan Propanolol adalah gula-gula harian bagi pesakit hipertiroid

Namun, pengambilan diet yang betul dan suplemen tertentu boleh bantu tingkatkan lagi kesihatan pesakit hipertiroid

Hipertiroid satu keadaan dimana kelenjar tiroid mengeluarkan hormon T3,T4 atau kedua-duanya secara berlebihan seterusnya menyebabkan tahap hormon yang tinggi dan seterusnya menyebabkan fungsi metabolik badan bertambah.Ia juga menyebabkan kelenjar tiroid

Seperti yang saya pernah bincangkan isu berkaitan Hipertiroid sebelum ini,iaitu

secara mata kasar pesakit hyperthyroid tidak kelihatan seperti seorang yang sedang sakit, sehinggalah kelenjar tiroid pada leher semakin membesar . Yang mengalami, pasti mengetahui

Bermulalah episod hidup yang lain apabila disahkan hipertiroid

👎 ujian darah
👎 keluar masuk hospital kerana pelbagai penyakit sampingan disebabkan hipertiroid
👎 bergantung kepada ubat
👎 berat badan yang semakin menyusut
👎 kesukaran untuk tidur
👎 kekejangan otot dan banyak lagi
👎 jantung berdegup kencang
👎 kitaran haid yang tidak betul –  menyebabkan ada doktor pernah mengatakan bahawa peluang
👎 memiliki zuriat sendiri adalah sangat tipis.
👎 risiko pembedahan

✏ Malah tanpa rawatan yang betul, ia mampu membawa kepada kematian.

Jadi , saya ingin berkongsikan dengan anda kisah pengalaman Puan Norhasnida Mohamad Nayan atau lebih mesra dengan panggilan Nieda. Saya disahkan menghidap penyakit tiroid atau lebih tepat lagi hyperthyroid sejak tahun 1999.

Kisah Pengalaman Pesakit Hipertiroid Yang Kini Kembali Stabil

Berkongsi pengalaman Norhasnida Mohamad Nayan  yang disahkan menghidap penyakit tiroid atau lebih tepat lagi hiperthyroid sejak tahun 1999.

Jom kita baca kisahkan dibawah :

tiroid boleh sembuh,rawatan tiroid tanpa pembedahan,penyakit tiroid dan cara penyembuhannya,pengalaman kena tiroid,petua hilangkan tiroid

.

Komplikasi Penyakit Hipertiroid Yang Dialami

Banyak komplikasi akibat penyakit hiperthyroid ni terpaksa saya tanggung sampai sekarang. Penyakit tiroid ni biasanya berpunca daripada keturunan dan ia akan kekal dengan kita seumur hidup.

Cuma tahap keseriusan tu je boleh berbeza-beza. Kadang-kadang boleh jadi teruk dan kadang-kadang pesakit tiroid ni akan sihat seperti biasa.

Bagi saya, saya alami masalah rambut yang sangat kronik dan terus botak, saya juga jadi sangat kurus akibat penurunan berat badan yang mendadak kerana ketidakstabilan hormon, muka nampak cengkung, haid tak teratur dan selalu letih, bernafas sampai tercungap-cungap akibat degup jantung yang terlalu laju.

Pada peringkat awal dulu, saya memang tiada pilihan dan terpaksa bergantung sepenuhnya kepada ubat untuk tiroid dan ubat untuk stabilkan degupan jantung.

Bayangkan degup jantung saya melebihi 100 beat seminit dalam keadaan saya duduk saja tanpa buat apa-apa aktiviti! Kalau keadaan ni dibiarkan, saya mungkin akan mendapat kegagalan jantung sebab jantung bekerja lebih daripada yang sepatutnya.

READ :  Set Mighty 3 Gems untuk Berpuasa, Cergas dan Bertenaga

Penyakit tiroid ni banyak menjadikan hidup saya agak huru-hara tapi apa yang saya nak kata ini adalah miracle dari Allah. Syukur sangat sebab saya pun dah tak perlu lagi bergantung hidup dengan ubat.
.

Bagaimana Shaklee Merubah Kehidupan Beliau ?

Pernah suatu malam tu saya ambil ubat untuk selsema dan asthma sebab saya memang kena selsema teruk dah seminggu. 3 hari lepas kena selsema, saya batuk pulak.

Bila dah batuk maka bermulalah episod nak start kena asthma. So doktor bagi pulak ubat asthma. Sebelum tu kat klinik dah kena nebulizer dah. Ini kali pertama saya kena nebublizer semula selepas lebih kurang 3 tahun saya berjaya mengelak.

Lepas makan ubat-ubat tu, saya terus rasa menggigil. Jantung jadi laju… Allahuakhbar!. Ini lah masalah saya yang ada penyakit tiroid (hiperthyroid) ni.

Walaupun penyakit tiroid (hiperthyroid) saya dah stabil tapi penyakit ini jenis yg kekal dengan kita seumur hidup tau. Sebab tu masih banyak hal berkaitan yang perlu dijaga rapi.

Penyakit ini boleh berulang bila-bila masa saja dan dia datang tanpa sebarang tanda pun. Jadi ada beberapa pantang-larang yang perlu dipatuhi oleh orang yang menghidap penyakit tiroid macam saya ni sebenarnya.

Bila jantung jadi laju, badan gigil saya pun mulalah penat. So saya tidur awal malam tu. Pukul 5.00 pagi dah terbangun. Langsung tak boleh tidur sebab masih menggigil dan jantung masih laju. Tak selesa sungguh.

Saya terus ambil megadose Vivix & NutriFeron. Lebih kurang 30 minit lepas saya dah boleh rasa degup jantung saya semakin sekata & reda dan slow semula.
.

Perubahan Ketara Yang Dirasakan Selepas Mengamalkan Vitamin Shaklee

Orang yang hyperthyroid macam saya ni, sistem imun kami sangatlah tipis dan rapuh. Masa saya mula-mula kena hyperthyroid ni dulu, sakit, demam, selsema tu memang jadi rutin lah.

2 atau 3 bulan sekali mesti kena. Itu belum termasuk dengan alahan yang macam-macam tu. Alahan dengan seafood, dengan cahaya matahari lah.

Saya dulu tak boleh kena cahaya matahari lebih-lebih tau. Kalau kena, confirmed lepas tu mata saya akan jadi merah yg teruk dan bengkak sampaikan saya terpaksa dapatkan rawatan khas daripada pakar mata masa tu. Kalau makan seafood pulak habis gatal sana sini. Bibir pun jadi bengkak.

READ :  [Keguguran & Kesuburan] Endometriosis Ancaman untuk Wanita!

Kalau kena gigit dengan serangga sikit pun saya boleh jadi bengkak-bengkak yang teruk sampai berminggu-minggu menanggung. Saya jadi super sensitive.

Tapi semuanya berubah sekelip mata bila saya disahkan menghidap hyperthyroid. Sistem pertahanan badan saya roboh. Askar-askar yg menjaga benteng semuanya tewas.

Lama-lama bila saya kenal Shaklee, saya start amalkan pengambilan suplemen. Antaranya Vitamin C, B-Complex, Ostematrix, ESP & Vivix. ini antara yang paling konsisten saya ambil.

Selain daripada semua tu saya jugak ambil NutriFeron. NutriFeron ini lah yang bantu bangunkan benteng pertahanan badan saya danbantu kukuhkan balik sistem imun saya.

Saya bersyukur sangat sebab kenal Shaklee. Kalau tidak, mungkin sampai ke hari ni saya bergantung hidup dengan ubat.

Ubat bukanlah tak bagus, tapi kalau saya ada pilihan yang lebih semulajadi, berkesan pula tu, kenapa tidak kan?

Saya juga pernah terpaksa jalani 4 kali pembedahan untuk buang breast lump. Setiap 2 tahun lump tu akan berulang dan setiap kali tu lah saya terpaksa lalui pembedahan untuk buang dan ultrasound yang saya buat pada tahun 2014 menunjukkan masih banyak lagi ketulan yang berpotensi untuk menjadi lump tapi Alhamdulillah semuanya hilang.

Sekarang saya dah lebih sihat, bacaan TSH, T3 & T4 saya juga dah lama stabil, asthma pun dah jarang sangat menyerang, tiada lagi alahan kecuali pada habuk, kepala yang dulunya botak pun dah dipenuhi dengan rambut semula dan berat badan pun dah ideal.

Tak lagi kurus kering macam dulu dan saya juga dah tak perlu keluar masuk bilik bedah untuk buang breast lump lagi.

Kecutkan dan Sembuhkan Penyakit Tiroid Tanpa Pembedahan

Alhamdulillah , kami mempunyai penyelesaian untuk mengubati penyakit tumor kelenjar tiroid anda iaitu Vivix Shaklee tanpa pembedahan.

Apabila kata doktor anda mendapati anda menderita hipertiroif atau  ketumbuhan kelenjar tiroid ,tidak usah takut dan bingung kerana semua penyakit itu boleh di sembuhkan dan juga tentunya pasti ada ubatnya .

Dengan pengambilan Vivix, ianya dapat membantu memulihkan sel yang telah rosak. Vivix juga melindungi dan membaiki DNA . Keistimewaan Vivix adalah ia merawati sehingga ke peringkat DNA. Dalam badan kita ada:

Sistem –> Organ –> Tisu –> Sel –> DNA

Semua sel dalam badan kita mengandunngi DNA kecuali sel darah merah. DNA adalah bahan genetik asas yang terkandung dalam badan bagi setiap individu dimana separuh dari ciri DNA diwarisi daripada ibu kandung dan separuh daripada bapa kandung.

READ :  9 Makanan Yang Perlu Dielakkan Oleh Pesakit Asma / Penat

 

Biasanya kalau DNA dah rosak, ada 2 keadaan akan berlaku iaitu sel akan repair itself atau sel tersebut akan mati dengan sendirinya. Penyakit terjadi kalau DNA yang rosak tersebut tidak dibaiki dan tidak juga mati.. tapi sebaliknya sel yang mengandungi DNA rosak ni menjadi sel baru yang tidak diperlukan badan.
.
Sel baru tu pula sama cirinya dengan DNA yang rosak.
.
Ada 4 mekanisme tindakan VIVIX.
Bahan utama yang bertindak ke atas DNA adalah RESVERATROL. Resveratrol salah satu manfaat dalam Vivix.
.

Bagaimana Vivix Membantu Masalah Tiroid

Ketahui bagaimana tiroid boleh dirawati dengan Vivix dengan fungsi resveratrol yang hebat. Vivix adalah suplemen yang sangat disyorkan dan paling sesuai untuk membantu pesakit tiroid samada hyperthyroidism atau hypothyroidism.

vivix untuk  tiroid,petua hilangkan tiroid,shaklee untuk tiroid,hipertiroid shaklee,tiroidtanpa pembedahan ,hormon tiroid

  • Resveratrol membantu mengawal metabolisme, penuaan dengan memperbaiki enzim SIRT1
  • Berkeupayaan mengaktifkan mitogen yang mengaktifkan protein kinase (MAPK), enzim P53 serta penfosforilan, seterusnya membantu mencegah pertumbuhan sel dalam papilari dan folikel kanser tiroid.
  • Membantu meningkatkan fungsi tiroid dengan meningkatkan rembesan TSH melalui pengaktifan enzim sirtuin (SIRT1), phosphatidylinositol, fosfat dan kinase yang akhirnya memberikan kesan baik ke atas metabolisme
  • Membantu menormalkan sistem imun (tiroid berkait rapat dengan penyakit autoimun – SLE)
  • Membantu memperbaiki tenaga pada peringkat sel (mitokondria)
  • Membantu mengurangkan keradangan dan mencegah keradangan

Tak salah mencuba kan, dan sebenarnya darpada terus bergantung kepada ubat dan pembedahan, penggunaan suplemen juga merupakan alternatif terbaik untuk mendapatkan kesihatan lebih baik.

Sekurang-kurangnya suplemen seperti Shaklee merupakan suplemen natural dan selamat, bukan sintetik dan mengandungi bahan beracun sepertimna produk kesihatan lain.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

 
————————————
Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
 .
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
 .
📞SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.
ATAUPUN
.
♥ Walk in ke mana cawangan Shaklee seluruh Malaysia yang
berdekatan dengan anda, Sila gunakan ID 866457 
untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan ♥
Hipertiroid : 18 Tahun Menghidap, Kini Lebih Stabil & Tak Perlu Bergantung Pada Ubat was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.