Badan Kurus Bukan Petanda Anda Sihat dan Bebas Kolesterol

Siapa sangka badan kurus tapi kolestrol tinggi. Kebanyakan orang sangka badan kurus , terhindar dari kolestrol tinggi dan beranggapan hanya orang yang gemuk atau berlebihan berat badan sahaja yang mempunyai kolestrol dalam badan.
.
Mau taknya, makan ikut sedap je kan.. ada “aku kurus, apa nak risau..lagipun makan banyak benda berlemak pon badan masih slim melim “, makanya hentam jela makan ikut sedap. Jadi, sangat penting untuk anda tahu

Kolestrol bermaksud komponen lemak yang terdapat pada pembuluh darah manusia yang berguna sebagai sumber tenaga, membentuk dinding sel dan sebagai dasar pembentukan hormon steroid

Sebelum saya ulas dengan lebih lanjut, meh saya terangkan dulu jenis kolestrol dalam badan dan puncanya :
 

Jenis Kolestrol 

Terdapat dua jenis kolesterol iaitu Low-density lipoprotein (LDL) dan High-density lipoprotein (HDL).
  • Low-density lipoprotein (LDL) dikenali sebagai lemak jahat yang menimbun pada dinding pembuluh darah
  • High-density lipoprotein (HDL) dikenali sebagai lemak baik yang berfungsi membersihkan dan mengangkut timbunan lemak dari dinding pembuluh darah ke hati

.

Paras Kolesterol Dalam Tubuh Manusia

Berdasarkan jadual kolestrol dibawah, saya terangkan pada anda dengan lebih jelas lagi tahap kolestrol yang sepatutnya berada dalam badan kita
.
Secara kesimpulannya ,
  • Tahap LDL  yang tinggi tidak baik untuk tubuh, sebaliknya .
  • Tahap HDL yang tinggi pula baik untuk badan. Tahap kedua-dua kolesterol ini perlulah seimbang mengikut keperluan tubuh.
    .

Punca Kolestrol Tinggi Bagi Si Kurus

  • Kurang bersenam
  • Pola pemakanan yang teruk
  • Gaya hidup tidak sihat
  • Alkohol
  • Stress

Kenapa kita mesti takut sangat kolesterol ni?

Kolesterol ni adalah bahan utama penyebab salur darah tersumbat (atherosclerosis ). Macam longkang rumah kita, kalau longkang tu licin dan tidak ada sampah, airnya lancar saja meluncur pergi membawa kotoran. Tetapi apabila ada bahagian longkng yang pecah atau sumbing, maka sampah mudah tersekat.
.
Mulanya lidi kecil saja lekat, lepas tu akan terkumpulnya sampah yang lain, plastik, sisa makanan dan akhirnya kalau tak buang akan tersekat seluruh longkang. Mulalah nyamuk membiak dan jadi penyakit.Serupa juga dengan kolesterol. Kolesterol tinggi, kencing manis dan darah tinggi adalah sahabat karib, The Three Stooges. Kencing manis dan darah tinggi adalah penyebab utama cedera salur darah semacam longkang pecah dan sumbing.

READ :  Leukemia atau Kanser Darah : Ketahui Simptom,Diagnosis dan Rawatan

Apabila salur darah cedera, kolesterol jahat akan berkumpul di tempat cedera dan membentuk plag. Makin lama dibiarkan makin besar plag dan salur darah makin tersumbat dan akhirnya darah tersekat. Kalau darah tersekat di jantung maka jadi serangan jantung.

Kalau darah tersekat di otak jadi strok. Kalau darah tersekat di kaki maka jadi kaki gangrene.

Supplement untuk mengurangkan kolestrol dalam badan

Banyak supplement yang telah ada di pasaran untuk membantu mengurangkan kolestrol. Shaklee juga mempunyai produk yang boleh membantu mengurangkan kolestrol seperti Phytocol-st Shaklee
.
Phytocol-ST™ ialah rumusan proprietari yang dapat menghalang penyerapan kolesterol oleh tubuh.
  • Mengandungi bahan-bahan yang terbukti secara klinikal, dan disokong oleh lebih 80 kajian, berkesan untuk merendahkan paras kolesterol LDL secara semula jadi.
  • Dirumus daripada campuran sterol & stanol yang kaya dengan manfaat kesihatan.
  •  Membekalkan 2,000 mg sterol & stanol tumbuhan setiap hari, mengikut saranan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
READ :  Fahami Sistem Reproduksi anda

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, sterol dan stanol akan bersaing dan mengalahkan kolesterol untuk penyerapan dalam usus. Oleh itu, ia dapat mengurangkan paras kolesterol dalam tubuh dengan berkesan.

Untuk info lanjut , anda boleh klik link dibawah:

Akhir sekali, anda amat disyorkan untuk mengambil suplemen sebagai usaha untuk mengurangkan risiko dan mencegah penyakit  ini. Buatlah keputusan anda pada hari ini juga untuk manfaat kesihatan berpanjangan kerana tubuh yang sihat adalah aset yang paling lebih berharga dari segalanya.

Testimoni Pengguna Phytocol Dalam Mengurangkan Kadar Kolestrol

Hari ni saya nak kongsikan satu testimoni dari seorang pengguna Phytocol-St Shaklee.. sebelum ini beliau mengamalkan Omega Guard Shaklee untuk mengawal kadar kolestrol tinggi beliau.
setelah shaklee mengeluarkan satu produk baru iaitu Phytocol-St, beliau berhenti sementara mengambil omega dan fokus kepada phytocol sahaja..
 .
.
nampakkan perbezaannya..
.
insyaAllah hasil akan nampak lebih baik bila beliau mengamalkan phytocol-st Shaklee bersama-sama Omega yang telah diamalkan sebelum ini..
.
Kini kita boleh menikmati makanan kegemaran tanpa perlu bimbang dengan ancaman kolestrol asalkan kita mengamalkan Phytocol Shaklee setiap hari. Sebelum kolestrol melarat dan mengundang penyakit merbahaya adalah lebih baik kita amalkan Phytocol Shaklee untuk turunkan kolestrol secara semulajadi.
 
————————————
Saya Nornadia Mansor , 
ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
 .
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
 .
ATAU
 .
♥ Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan ♥
 .
Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :
☑ Jadual pengambilan vitamin
☑  Tips ekslusif
☑ Konsultasi percuma berterusan
Badan Kurus Bukan Petanda Anda Sihat dan Bebas Kolesterol was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

3 Ulasan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.