Rahsia Maintain Kurus dan Ramping Selepas Bersalin !

kurus selepas berpantang,pengalaman kurus selepas bersalin,berat badan turun mendadak selepas bersalin

Ada beberapa sebab mengapa wanita selepas melahirkan anakberat badan naik secara mendadak.tapi ada jugak yg kembali kurus selepas berpantang. Rahsia maintain kurus dan ramping selepas bersalin ! Bagi yang tak ada masalah di atas mungkin akan pandang sebelah mata je tajuk ni..

Ye lah..anak dah 5 pun badan still slim melim. Pinggang Kerengga ! Kita ni….beza baju anak dara dengan sekarang ,makin bertambah saiz.

Tapi jangan ingat masalah ni akan dilalui oleh orang  gemuk atau lebih berat badan semasa pregnant je tau.

Orang yang selim melim macam saya pun melalui perkara yang sama selepas bersalin.Kulit dah tak anjal,kendur sana kendur sini..OPSSS!! Tapi itu realiti..Sebab itu pusat kecantikan nak kembalikan kemontokan badan ni tumbuh macam cendawan..

Jangan tak tahu orang sanggup habiskan beribu ringgit untuk dapatkan bentuk badan masa anak dara.

 

Kenapa Berat badan Tak turun selepas bersalin ?

Berat badan naik mendadak selepas melahirkan anak sangat ngeri dilakangan ibu ibu.Ini adalah kerana semasa hamil terjadinya .Antara punca mengapa wanita menjadi gemuk selepas melahirkan anak ialah :
  • Perubahan hormon yang menyebabkan badan mengumpul lemak dan air. Lemak yang dikumpulkan ini akan digunakan untuk membuat susu ibu selepas melahirkan anak.
  • Tidak menyusukan anak dengan susu ibu. Jika wanita tidak menyusu, lemak yang disimpan semasa hamil tidak akan digunakan untuk membuat susu dan akan terus terkumpul di dalam badan.

Fakta : Penyusuan susu ibu dapat mempercepatkan proses pengecutan rahim dan membakar antara 200-600 kalori sehari.

  • Wanita selepas melahirkan anak tidak mengamalkan pemakanan yang seimbang – Sebaiknya kurangkan makanan berlemak dan cukupkan pengambilan protein ke dalam makanan untuk mengelakkan otot dan perut mengelember
  • Tidak meningkatkan aktiviti fizikalnya.

Cara Turunkan Berat Badan Selepas Bersalin 

Turunkan berat badan selepas bersalin akan berkesan jika anda mulakan semasa awal proses berpantang dengan beberapa kaedah yang sangat membantu, saya sendiri kembali ke berat badan asal sebelum tamat tempoh berpantang. alhamdulillah

Antara tipsnya adalah:

(i) SUSU IBU 

Susukan anak dengan susu badan anda (susu ibu) sebaik sahaja lepas bersalin. Sebaiknya, lakukan penyusuan eksklusif sekurang-kurangnya 6 bulan dan dilanjutkan sehingga 2 tahun.

Menyusu badan boleh mempercepatkan proses pengecutan rahim dan membakar 200 hingga 600 kalori sehari.

Syukur Alhamdulillah, saat ini anak saya berusia 1 tahun 11 bulan dan saya pula sedang hamil anak kedua, saya masih gigih menyusukan. Penyusutan yang dialami memang sangat ketara. Boleh dikatakan tak sampai 2 bulan saya dah dapat berat badan asal 🙂
.

(ii) BERTUNGKU/ BERBENGKUNG /BERTANGAS/ BERSAUNA

Amalan bertungku mungkin sudah makin kurang popular pada hari ini. Selepas bersalin, bertungku adalah kaedah tradisional ibu-ibu sejak dahulu untuk memecahkan darah beku, lemak dan mengurangkan bengkak dalam perut/ rahim.

Bertangas dan bersauna pula membantu memecahkan lemak, angin dan air berlebihan dalam badan

Kalau malas sangat, tolonglah jangan lupa bertungku.Bertungku sangatlah penting untuk ibu selepas bersalin selain membantu memecahkan lemak dan kemudiannya berbengkung untuk membantu si ibu mendapatkan bentuk badan asal.
.

(iii) KAWALAN PEMAKANAN  

Ibu menyusu tidak digalakkan berdiet berlebihan kerana khasiat yang seimbang dan kalori yang mencukupi diperlukan terutamanya di bulan-bulan pertama menyusukan bayi anda. Walaubagaimanapun ia tidak bermakna anda boleh makan sesuka hati dan mengabaikan bentuk badan yang semakin merosot.
.
Ibu menyusu memang cepat lapar! Jadi, kawal permakanan anda ok 🙂
.
Jika anda tidak menyusu atau bayi anda tidak lagi bergantung sepenuhnya kepada susu ibu, lakukan kawalan pemakanan yang sesuai bagi mengelakkan masalah perut buncit dan menggeleber semakin teruk.
 .
Kurangkan pengambilan lemak dan minyak, ambil protein mencukupi bagi membina semula otot dan mengelakkan perut menggeleber. Lebihkan makanan yang membantu proses membakar lemak seperti oat, kekacang, bayam, salmon dan madu.
 .

Cara saya, setiap hari mengamalkan Cinch Shake Mix Shaklee , Cinch dapat membantu mengurangkan inci badan kita tetapi dalam masa yang sama tetap memberikan tenaga kepada kita.

READ :  Idiopathic Thrombocytopenic Purpura (ITP) : Kenali Simptom dan Penawarnya
.

(iv) SENAMAN DAN AKTIVITI FIZIKAL 

Senaman kardiovaskular dan abdominal tertentu boleh membantu anda mengempiskan perut. Dapatkan kaedah yang betul senaman khusus untuk membentuk perut ini dari jurulatih senaman atau bahan rujukan yang disediakan pakar.
.
Aktiviti fizikal seperti berjalan kaki, berbasikal dan berenang juga mampu mengurangkan lebihan lemak di bahagian perut dan sekaligus membina otot perut. Lakukan secara konsisten bagi mendapatkan kesan terbaik
.

(v) DETOKSIFIKASI  

Lebihan toksin dalam badan kebanyakannya terkumpul di bahagian perut. Ia menyebabkan anda mengalami masalah penghadaman dan seterusnya mengakibatkan lebihan makanan dan lemak terkumpul di bahagian perut.

Lakukan proses detoksifikasi dari masa ke semasa dan apabila perlu bagi membantu mengurangkan toksin dalam tubuh anda terutamanya perut.

Untuk membuang toksin dalam badan , saya mengamalkan Alfalfa Shaklee ,dalam masa yang sama membantu membanyakkan susu badan.
 

Cara dan bagaimana Puan Salwa elak badan jadi gemuk selepas bersalin?

Jom saya belanja video berdurasi 2 minit ini. Mesti tonton untuk mengetahui cara dan bagaimana Puan Salwa elak badan jadi gemuk selepas bersalin. Jom kita tonton!

READ :  Temui Shaklee Independent Distributor di Kawasan Anda!

Sebenarnya nak kurus ni terpulang kepada kita. Jika kita bertekad dan berdisiplin pasti kita akan dapat capai bentuk badan yang kita idamkan.

Kalau nak berdiet sihat dan kurus macam saya selepas bersalin bolehlah hubungi saya untuk dapatkan tips dan suplement sihat bertenaga, susu banyak dan bayi tetap kenyang walaupun menyusukan anak.

Jangan tunggu sehingga suami benci dengan bentuk badan kita baru nak bertindak!

Vitamin Shaklee Membantu Menurunkan Berat Badan Selepas Bersalin

berat badan turun mendadak selepas bersalin,jamu selepas bersalin yang bagus,shaklee untuk kurus selepas bersalin,shaklee untuk kurus selepas bersalin
Rahsia berat badan turun mendadak selepas bersalin

Jika anda memilih suplemen Shaklee, kami mencadangkan 3 vitamin utama ini berasaskan konsep 3B = Bakar, Buang dan Bina, dan dalam masa yang sama tidak menggangu penyusuan untuk si maja anda. Malah, ia turut bertindak sebagai penggalak susu (milk booster)!

.

Vitamin (supplement) yang dimaksudkan untuk ibu menyusu ialah:

(1) LECITHIN (bakar) – untuk membakar lemak & kolesterol. Sumber kolina. Pengemulsi lemak. Juga dicadangkan kepada ibu menyusu yang kerap mengalami masalah duktus tersumbat (clogged duct) yang berulang-ulang.

.

(2) ALFALFA (buang) – sumber serat untuk menyerap pecahan lemak & kolesterol tadi, dan diangkut keluar dari badan. Melawaskan sistem penghadaman, dan terkenal sebagai penggalak susu sejak dari zaman dahulu lagi. Alfalfa – raja segala makanan!

READ :  5 Sebab Mengapa Anda Harus Mengambil Kolagen

.

(3) ESP Soy Protein Isolate Powder (bina) – sumber protein untuk memelihara otot dalam proses penurunan berat badan. Protein juga terkenal sebagai penggalak susu, selain dari memberi si ibu rasa kenyang lebih lama dan berpanjangan.

Testimoni Ibu Ibu Yang Berjaya Turunkan Berat Badan!

Sesuai untuk ibu-ibu menyusu yang mahu kelihatan langsing, sentiasa bertenaga dan dalam masa yang sama menyusukan anak.

# Testimoni 1: berat badan turun 8kg selepas bersalin dalam masa sebulan setengah bersama set kurus shaklee

berat badan turun mendadak selepas bersalin,jamu selepas bersalin yang bagus,shaklee untuk kurus selepas bersalin,shaklee untuk kurus selepas bersalin

# Testimoni 2:Konsisten diet untuk turunkan berat badan selepas bersalin dengan set kurus shaklee
berat badan turun mendadak selepas bersalin,jamu selepas bersalin yang bagus,shaklee untuk kurus selepas bersalin,shaklee untuk kurus selepas bersalin

.

# Testimoni 3: Berat badan turun hampir 20kg selepas berslain dan susu badan meriah & kulit lebih cantik

 
Anda juga inginkan perubahan seperti ini? Jangan fikir lama-lama, dapatkan segera Set Kurus Shaklee, anda pasti akan berpuas hati. Sebarang pertanyaan ataupun tempahan boleh terus hubungi saya.
.
Dan, jika anda inginkan konsultation berterusan serta guide yang khusus untuk anda, boleh terus dapatkan daripada saya.
.
Saya sediakan ekslusif untuk anda, customer-customer saya.. HANYA untuk customer saya.. Dan  Harga terbaik untuk anda sudah pasti!

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
Rahsia Maintain Kurus dan Ramping Selepas Bersalin ! was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

2 Ulasan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.