3 Makanan Punca Wajah Jerawat

Arghhh, stresnya dengan jerawat ni! Macam nak picit-picit kesemuanya. Pasti masalah ini menakutkan kamu. Sebelum ia datang bertandang ke wajahmu adalah lebih baik kamu berwaspada. Bak kata pepatah, mencegah itu lebih baik daripada merawat.

Perkara yang paling penting diketahui ialah punca berlakunya jerawat. Selain faktor kebersihan, stress dan hormon, makanan yang tidak sihat juga pembawa masalah jerawat. Jadi jom semak antara makanan yang sering menjadi punca munculnya jerawat.

 3 Makanan Punca Wajah Jerawat

Makanan yang bergoreng

Jenis minyak yang kamu makan setiap hari mampu memberi impak yang sangat besar pada kesihatan kulit. Sekiranya kamu mengambil lemak minyak yang tidak sihat, tubuh akan dipaksa untuk menggunakannya bagi membentuk sel kulit baru.

Sel-sel kulit tidak akan berfungsi dengan baik. Akhirnya, jerawat dan penyakit kulit yang lain akan wujud. Jenis makanan gorengan yang sering menyebabkan jerawat ialah:

  1. Kentang goreng
  2. Donat
  3. Ayam goreng

.

♥ Makanan tinggi gula

Tahukah kamu gula ialah racun bagi tubuh dan secara tidak langsung ia boleh menyebabkan jerawat? gula akan menekan sistem kekebalan tubuh dan memberi kesan pada penurunan pertahanan tubuh terhadap jangkitan bakteria yang merupakan salah satu penyebab jerawat.
.
Gula juga boleh mengganggu penyerapan kalsium dan magnesium yang menjadi mineral penting untuk kulit optimum. Makanan tinggi gula yang menjadi penyebab jerawat adalah:
  1. Ais krim
  2. Coklat
  3. Biskut
  4. Bijirin
 .

♥ Makanan tinggi karbohidrat

Karbohidrat yang paling penting ialah glukosa, gula sederhana (monosakarida) yang dimetabolisme oleh hamper kesemua organisma. Semua karbohidrat akhirnya diubah menjadi glukosa, yang kemudian diubah menjadi glikogen untuk penyimpanan dalam tubuh.
.
Perlu diketahui ialah tubuh manusia memerlukan hanya sejumlah tertentu glukosa agar berfungsi dengan baik. Sekiranya kamu makan karbohidrat lebih daripada yang apa diperlukan oleh tubuh, maka masalah kesihatan seperti diabetes dan jerawat boleh berlaku.
.
Berikut ialah makanan tinggi karbohidrat yang boleh membawa jerawat seandainya dimakan secara berlebihan, antaranya:
  1. Beras putih
  2. Pasta
  3. Roti putih

Vitamin Shaklee untuk Masalah Kulit Berjerawat

set kecantikan shaklee,set jerawat shaklee
Siapa yang tak nak kulitnya cantik berseri-seri kan? Saya yakin, semua orang nak kulit yang cantik, lembut, gebu, tiada jerawat…Dan kalau ada rupa paras yang cantik pun tapi kulit muka tak bersih, Nampak kusam, berjerawat, dah tentu seseorang tu Nampak lebih tua daripada usia sebenar kan….Okay..
.
jom kita tengok fungsi bagi setiap vitamin bagi mendapatkan KULIT YANG CANTIK!
 .

Fungsi vitamin dalam Set Jerawat Shaklee

GLA Shaklee adalah dari borage oil yang berfungsi mengekalkan kelembapan dan kemulusan kulit bermasalah atau kering. Sebab itu sesiapa yang mengamalkan GLA Shaklee boleh perasan keadaan kulit semakin cantik dan sekata.
 .
GLA Complex dr Shaklee mengandungi VITAMIN E asli yg sangat baik, sepertimana yang hkita tau penting dalam kecantikan kulit dan melambatkan penuaaan
  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
READ :  Petua Mendapatkan Zuriat Cara Rasulullah SAW

.

  • Patut ditambah dalam diet untuk mendapatkan kulit cantik
  • Meningkatkan segala fungsi tubuh badan.
  • Jika beberapa fungsi dalam badan tidak berjalan lancar, kesannya boleh dilihat pada kulit. Kulit nampak kusam dan tidak sihat
  • Mengangkut oksigen ke kulit, ini membantu menghalang pembentukkan jerawat
  • Membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen

Kenapa tiada Vitamin E dalam Set Jerawat Shaklee ?

Orang yang mengalami masalah kulit seperti kulit kering, kulit berminyak, mempunyai jerawat yang banyak, jerawat resdung, kulit sensitif dan kulit kombinasi belum boleh mengamalkan Vita-E Complex™ lagi.
 .
Kulit bermasalah tersebut mesti mengambil GLA Complex terlebih dahulu untuk mengimbangi hormon dalam tubuh.Pengambilan Vitamin E semasa jerawat yg tercetus akibat masalah hormon tak seimbang boleh memburukkan lagi keadaan jerawat
 .
Jom kita tengok review ini :

 Testimoni Pengguna Set Jerawat Shaklee

# Testimoni 1

 
makanan punca masalah jerawat, cara merawat jerawat. jerawat amat berbahaya, menghilangkan parut jerawat

# Testimoni 2

 
makanan punca masalah jerawat, cara merawat jerawat. jerawat amat berbahaya, menghilangkan parut jerawat

Berminat dengan Produk Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(ii) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
3 Makanan Punca Wajah Jerawat was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.