Faedah & Kebaikan Energizing Soy Protein Shaklee

Energizing Soy Protein atau ESP,adalah produk paling laris dalam senarai vitamin Shaklee kerana banyak keistimewaan ,kelebihan & manfaat dalam 1 botol . Sesuai diamalkan oleh seisi keluarga dengan rasanya yang lazat

ESP bukanlah susu atau produk tenusu, ia adalah suplemen berasaskan protein tumbuhan dari soya yang tak diubah genetik (Non GMO) dihasilkan menggunakan soya berkualiti tinggi, organik

ESP Soy Protien Isolate Powder with Vanilla Flavour adalah nama penuhnya .

PROTEIN ADALAH MAKANAN TERPENTING UNTUK TUBUH MANUSIA.

Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru.

Simptom atau Tanda kekurangan protein dalam badan

tanda kekurangan protein ,tanda kurang protein,kesan kekurangan protein
Tanda kekurangan protein
  1. Kulit wajah yang kusam
  2. Parut jerawat lambat nak hilang – pengambilan protein yang cukup sangat membantu memperbaharui sel kulit anda dan menghilangkan parut dengan lebih cepat.
  3. Bekas gigitan nyamuk yang akhirnya menjadi kudis dan meninggalkan kesan ?
  4. Rambut sering gugur
  5. Lemah dan tidak bertenaga
  6. Sentiasa lapar – Org normal makan sekali je setiap meal dijarakkan 3-4 jam.Tp ada orang, dia sentiasa makan jarak setiap 30minit.Kenapa cmtu?Ini disebabkan pemakanan karbohidrat tinggi dan low protein diet
  7. Sakit Otot dan Sendi – Ramai sakit ni diusia muda pun ada.Ini tanda otot dan sendi tak ckup protein yang sepatutnya ada untuk bina dan maintain sel sihat organ itu
  8. Luka yang lambat sembuh – Kita sedia maklum protein diperlukan untuk cepat proses sembuh.Sebab tu kalau tak cukup, mmg lambat jadinya
  9. Insomnia , sukar tidur
  10. Gangguan perasaan atau tertekan (depresi)
  11. Peningkatan retensi cairan – bengkak pada kaki, perut , bahkan seluruh badan (Edema)
  12. Kuku mudah patah
  13. Kitaran haid tak teratur
  14. Sukar menurunkan berat badan
  15. Kurang Fokus

Ini salah satu sebab kenapa kita perlukan ESP hanya 14g per serving satu hari

 

Faedah & Kebaikan Energizing Soy Protein Shaklee

Sebotol ESP dengan banyak faedah dan kebaikannya. Antaranya adalah :

ESP untuk Kecantikan Kulit

Energizing Soy Protein Shaklee bagus untuk kecantikan kulit . Bila dah ambil protein atau ESP, barulah sel-sel ni sihat. Sebab ada protein untuk kekalkan sel kulit sihat & mendapat khasiat asid amino penting yang diperlukan oleh badan.

  • Merangsang regenerasi kulit dan otot
  • Memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan
  • Mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot
  • Mempercepatkan pemulihan luka
  • Menghilangkan parut
  • Menghalang pigmentasi
  • Memperbaharui Sel Kulit Mati pada wajah agar wajah anda kelihatan lebih ceria
  • menghilangkan parut jerawat diwajah
  • Mencerahkan kulit yang kusam agar kelihatan berseri TANPA mekap.
esp shaklee untuk kulit,esp shaklee untuk kulit cantik
Kebaikan ESP Shaklee untuk kecantikan kulit bebas cela dan parut jerawat

.

ESP untuk Menambah Tenaga Berpanjangan

Energizing Soy Protein dikenali sebagai vitamin atau suplemen tambah tenaga ,membekalkan protein soya berkualiti berasaskan tumbuhan memberikan anda tenaga yang berpanjangan supaya anda kekal aktif dengan aktiviti sepanjang hari!

Jika anda sebelum ini ambil kopi atau nescafe untuk tambah tenaga,bertukarlah kepada ESP yang membekalkan tenaga berpanjangan dan banyak lagi kebaikannya

  • berkeupayaan luar biasa untuk membantu tubuh berasa bertenaga selama berjam-jam
  • Tubuh tak mudah berasa letih dan mengantuk sebaliknya berasa lebih cergas.
READ :  Ketahui 6 Golongan Yang Perlukan Lebih Protein

suplemen tambah tenaga,shaklee untuk tenaga,,esp shaklee untuk tenaga,vitamin untuk kuatkan badan

.

ESP Untuk Ibu Mengandung 

Energizing Soy Protein  mempunyai banyak kebaikan pada ibu mengandung dan bayi dalam kandungan, mengandungi protein soya berkualiti berasaskan tumbuhan menggalakkan pertumbuhan dan perkembangan bayi yang sihat serta menyokong perjalanan penyusuan ibu

  • ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk.
  • membantu meningkatkan berat dan ketinggian bayi baru lahir , mengurangkan peratusan kelahiran bayi yang tidak cukup berat
  • Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.
  • Protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.
  • Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah.
  • Supplement terbaik untuk penyediaan badan ke arah proses penyusuan bayi kelak

kebaikan esp protein shaklee ibu mengandung

.

ESP untuk Bina Badan & Otot

Energizing Soy Protein membekalkan protein soya berkualiti berasaskan tumbuhan untuk bina otot badan , meningkatkan kecergasan dan kekuatan otot.

  • penghasilan dan perkembangan otot yang sihat
  • membantu memelihara kesihatan tendon, ligamen dan tisu-tisu badan yang lain.
  • penambahbaikan komposisi badan
  • menggalakkan pengurangan berat badan
  • meningkatkan kekuatan dan jisim otot dengan ketara semasa senaman latihan ketahanan
protein bina badan terbaik,jenis protein untuk bina badan,suplemen untuk bina badan
ESP Shaklee ,protein bina badan terbaik

.

ESP untuk Kesihatan Prostat

Protein soya merupakan salah satu ramuan semulajadi untuk mengekalkan kesihatan para lelaki, di mana terdapat bukti epidemiologi yang menunjukkan

lelaki yang mengambil makanan soya setiap hari mempunyai kebarangkalian yang lebih rendah untuk menghidap kanser prostat berbanding dengan mereka yang tidak mengamalkan

.

ESP untuk Ibu Menyusu 

Dengan pengambilan soya yang berkualiti tinggi sepeti ESP , banyak manfaat pada ibu menyusu antaranya ;

  • membantu memenuhi keperluan protein dalam pemakanan seseorang ibu yang menyusu
  • membantunya menjalani tempoh penyusuan yang lebih lancar
  • banyakkan susu badan
  • susu menjadi lebih pekat dan bayi cepat kenyang

.

ESP Untuk Menguatkan Rambut dan Kuku

  • Mengatasi masalah keguguran rambut
  • Mengatasi  masalah kuku yang rapuh
  • menghasilkan keratin yang mencukupi untuk melebatkan rambut

.

ESP untuk Ketidakselesaan Perut (Pedih Ulu Hati / Gastrik / GERD)

ESP adalah suplemen yang penting untuk mereka yang ada masalah pedih ulu hati ,gastrik, masalah ketidakhadaman, perut kembung dan GERD

Kajian juga menunjukkan bahawa protein soya dapat mengurangkan penghasilan asid gastrik berlebihan dan memastikan perut anda sihat

.

ESP untuk Menstabilkan Hormon Wanita

Bagi wanita yang mempunyai masalah hormon tak stabil ,haid tak teratur. Pengambilan ESP sangat membantu untuk anda. Phytoestrogen atau estrogen tumbuh-tumbuhan yang biasanya ditemui secara semulajadi didalam kebanyakan makanan kita, termasuk soya, membantu

  • menyokong kitaran haid yang sihat dengan mengawal paras estrogen
  • mengawal paras hormon yang sihat
  • mengurangkan simptom-simptom sindrom prahaid (PMS)

.

ESP Untuk Pertumbuhan Tulang yang lebih Kuat dan Sihat

Isoflavon soya yang terdapat dalam ESP membantu

  • pertumbuhan tulang yang lebih kuat
  • menyokong proses metabolisme tulang
  • mengandungi kalsium semulajadi yang diperlukan oleh tulang untuk tumbesaran yang sihat.
READ :  Tonik Hati, DTX Complex Penawar Berkesan Untuk Penyakit Hati

.

ESP untuk Kesuburan

ESP adalah makanan tambahan atau suplemen yag penting untuk meningkatkan kesuburan dan sedang ikhtiar hamil .Antara kebaikannya adalah;

  • menguatkan rahim terutamanya bagi mereka yang pernah mengalami keguguran
  • membantu dalam penghasilan telur atau ovum yang matang
  • fungsi yang sama dengan CLOMID (bahan untuk meransang kesuburan)
  • memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain
  • menstabilkan hormon wanita
  • menstabilkan kitaran haid supaya lebih mudah untuk kira waktu subur
  • untuk lelaki, menghasilkan sel sperma yang lebih berkualiti
  • Mengawal paras gula dalam darah. Gula tinggi boleh merosakkan sel telur yang akan membawa kepada risiko keguguran atau kecacatan janin.

.

ESP untuk Mengawal Gula Dalam Darah  

Energizing SOy Protein terbaik bagi pesakit diabetes atau kencing manis atau hipoglisemia yang mempunyai masalah tekanan gula dalam darah, membantu anda:

  • boleh bantu kawal & turunkan bacaan gula dalam darah,menstabilkan paras glukosa.
  • Indeks glisemik ESP adalah rendah menjadikan ianya sesuai untuk pesakit kencing manis.Rasa kenyang yang lebih lama dan melepaskan tenaga secara perlahan-lahan.
  • ESP adalah pilihan terbaik kerana mempunyai 9 asid amino essential dan juga ia mengandungi ARGININE yg boleh membantu dlm manfaat kesihatan pesakit.
  • membantu pembinaan sel-sel baru yang rosak akibat penyakit kencing manis. Sel-sel yang rosak akan menyebabkan berlakunya pelbagai komplikasi kepada pesakit kencing manis.

Ketahui :5 FAKTA Pesakit Diabetes atau Kencing Manis Boleh Ambil ESP Shaklee.

.

ESP untuk Kurus & Turunkan Berat Badan

ESP Shaklee mengandungi rendah indeks glisemik dan protein bukan GMO membantu dalam pengurusan berat badan. Ketahui bagaimana ESP untuk Kurus & Turunkan Berat Badan

  • Apabila digabungkan dengan senaman, protein membantu pembentukan otot
  • meningkatkan metabolisma dan pembakaran lemak
  • penggunaan konsisten protein membantu mengekalkan berat badan anda.
  • membakar kalori secara berterusan 
  • membantu mengawal selera makan anda

esp shaklee untuk kurus,esp shaklee turunkan berat badan,bagaimana esp bantu kuruskan badan

.

ESP untuk Kesihatan Umum

  • Meningkatkan sistem imunisasi tubuh.
  • Memperbaiki migrain dan insomnia.
  • Membantu mengurangkan paras kolesterol.
  • Mencegah osteoporosis, tulang reput atau rapuh. Di dalam ESP ada kandungan kalsium juga.
  • Mencegah penyakit jantung.
  • Menghalang pembentukan batu karang

.

khasiat esp protein shaklee,esp shaklee,energizing soy protein shaklee,harga esp shaklee,

Kenapa Energizing Soy Protein Shaklee Terbaik?

Energizing Soy Protein atau ESP telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan.

ESP hanya mengandungi kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik) yang diproses di bawah suhu rendah. Setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atau muda.

protein shaklee,esp shaklee,energizing soy protein,protein terbaik,harga esp shaklee,cara guna esp shaklee

Siapa yang dah cuba ESP Shaklee, sila angkat tangan. Siapa yang dah cuba tu, mesti dah tangkap cintan kan:)
 

Testimoni Pengguna ESP

Testimoni 1 :  Alhamdulillah, testimoni pengguna ESP Shaklee yang konsisten

testimoni esp kulit cantik,esp untuk kurus,testimoni esp untuk tenaga

.

Testimoni 2 : IKHTIAR GASTRIK DENGAN ESP 😍

testimoni esp untuk gastrik,sembuhkan gastrik,susu untuk gastrik,Penawar Gastrik,

.

testimoni esp untuk gastrik,sembuhkan gastrik,susu untuk gastrik,Penawar Gastrik,

.

Testimoni ESP untuk kecantikan kulit ,bebas jerawat dan hilangkan parut

testimoni esp shaklee untuk kulit,testimoni esp shaklee untuk jerawat,hilangkan parut

.

testimoni esp shaklee untuk kulit,testimoni esp shaklee untuk jerawat,hilangkan parut

.

testimoni esp shaklee untuk kulit,testimoni esp shaklee untuk jerawat,hilangkan parut

.

Testimoni Pengguna ESP Yang berjaya kurus dan turunkan berat badan

esp shaklee kuruskan badan.bagaimana esp bantu kuruskan badan

Testimoni ESP untuk banyakkan susu badan

esp banyakkan susu,milk booster terbaik,pekatkan susu badan

.

Testimoni ESP untuk tenaga berpanjangan

eso untuk tenaga berpanjangan

Rujukan Artikel

1. Accorsi-Neto A, Haidar M, Simoes R, Simoes M, Soares-Jr J, Baracat E. Effects of isoflavones on the skin of postmenopausal women: a pilot study. Clinics (Sao Paulo). 2009, 64, 505-10
2. Izumi T, Makoto S, Obata A, Masayuki A, Yamaguchi H, Matsuyama A. Oral intake of soy isoflavone aglycone improves the aged skin of adult women. J Nutr Sci  Vitaminol. 2007, 53, 57-62.
3. WebMD. How Diet Affects Your Hair. Available at http://www.webmd.com/beauty/hair-health-11/eat-hair-type?page=1. Last accessed May 9, 2014.
4. Selma C.L , Gurmeet S , and Kim M, Effects of protein energy supplementation during pregnancy on fetal growth:a review of the literature focusing on contextual factors. Food Nutr Res. 2013; 57: 10.3402/fnr.v57i0.20499
5. Martin C.R,Pei-Ra Ling P.R,and George L. Blackburn G.L. Review of Infant Feeding: Key Features of Breast Milk and Infant Formula, Nutrients. 2016 May; 8(5): 279
6. Alada A.R.A, Ajayi F.F, *Alaka O.O and Akande O.O, Gastric Acid Secretion and Experimental Ulceration in rats fed Soybean Diet Preparations , African Journal of Biomedical Research, Vol. 8 (2005); 203 – 205
7. Walsh, C. (2014). Maintaining muscle mass and preventing sarcopenia in the elderly: important benefits of dairy. [ebook] Available at: http://www
.rediscoverdairy.co.za/wp-content/uploads/2014/03/Preventing-sarcopenia-R.pdf [Accessed 18 Sep. 2017].
8. Soy Protein May Help Build Muscle Mass, Promote Strength in Postmenopausal Women. (2017). FSR Magazine. [online] Available at: https://www. foodnewsfeed.com/content/soy-protein-may-help-build-muscle-mass-promote-strength-postmenopausal-women [Accessed 18 Sep. 2017].
9. Chao, W. (2008). Health Effects of Soy Protein and Isoflavones in Humans. The Journal of Nutrition, [online] 138, pp.1244-1249. Available at: http://jn.nutrition.org/content/138/6/1244S.full.pdf+html [Accessed 18 Sep. 2017].
10. Bruno, G. (2014). Soy Protein: Misconceptions and Benefits for Men. [ebook] Total Health Online, pp.24-27. Available at: https://www.hchs.edu/sites/default/files/files/Soy%20protein%20article.pdf [Accessed 18 Sep. 2017].
11. Lin, Y. and Spitznagel, E. (2009). Soy consumption and prostate cancer risk in men: a revisit of a meta-analysis. The American Journal of Clinical Nutrition, [online] 89, pp.1155-1163. Available at: http://ajcn.nutrition.org/ content/89/4/1155.full.pdf+html [Accessed 18 Sep. 2017]
————————————
Saya Nornadia Mansor ,  ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
 .
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
 .
ATAU
 .
♥ Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan ♥
Faedah & Kebaikan Energizing Soy Protein Shaklee was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

16 Ulasan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.