Memaparkan catatan dengan label INFO VITAMIN. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label INFO VITAMIN. Papar semua catatan

Rawat Kencing Manis atau Diabetes dengan Sugar Control Set


Kencing manis atau diabetes melitus ialah penyakit yang terjadi akibat dari kekurangan atau hilangnya keberkesanan hormon insulin. Ini akan mengakibatkan paras gula dalam darah melebihi paras normal.
Insulin pula adalah sejenis hormon yang dihasilkan dalam badan untuk mengekalkan paras normal gula. Akibat dari hormon insulin yang tidak mencukupi atau tidak berkesan maka gula tidak dapat memasuki dalam sel-sel badan dan seterusnya mengakibatkan paras gula darah yang tinggi.





Faktor Risiko Kencing Manis


Setiap orang boleh mendapat kencing manis tetapi sesetengah orang lebih mudah mendapat kencing manis. Faktor-faktor risiko kencing manis adalah :

  • Kegemukan atau obesiti
  • Kurang aktiviti kecergasan fizikal atau senaman
  • Sejarah keluarga yang menghidap kencing manis
  • Umur melebihi 35 tahun
  • Pemakanan
  • Pengambilan lemak berlebihan dalam makanan
  • Pengambilan serat yang tidak mencukupi
  • Kurang zat makanan di peringkat awal umur
  • Kelahiran tidak cukup berat





Tanda-tanda atau Gejala Penyakit Kencing Manis







Jenis-jenis Kencing Manis

  • Diabetes yang bergantung kepada insulin (IDDM atau diabetes Jenis I).
  • Diabetes yang tidak bergantung kepada insulin (NIDDM atau diabetes Jenis II)



Diabetes Jenis I dan II dapat dibezakan seperti berikutnya: 

Diabetes Jenis I (IDDM)
Diabetes Jenis II (NIDDM)
jarang berlaku tetapi keadaannya lebih teruk
biasa berlaku
terjadi di kalangan mereka yang lebih
muda  antara umur 10 hingga 16 tahun.
terjadi di kalangan mereka yang lebih dewasa yang berumur 35 tahun ke atas.
terjadi begitu cepat (pengeluaran
insulin dari pankreas dimusnahkan).
terjadi secara perlahan-lahan (insulin yang dikeluarkan tidak mencukupi menyebabkan paras glukosa darah meningkat).
tidak mempunyai sejarah keluarga
yang menghidap diabetes
mempunyai sejarah keluarga
tidak dikaitkan dengan kegemukan atau
obesiti.
kejadian kegemukan sangat tinggi
pesakit akan mengalami tanda-tanda
dan gejala amaran yang serius.
merupakan penyakit yang senyap, selalunya dikesan secara kebetulan atau selepas berlakunya komplikasi.

Petunjuk yang baik untuk menentukan atau mengesahkan penyakit diabetes ialah apabila paras glukosa melebihi 140gm/ml pada 2 kali pengambilan yang berbeza atau keputusan yang diambil dalam keadaan pesakit tidak berpuasa menunjukkan paras glukosa 200mg/ml atau lebih tinggi


Kesan penyakit kencing manis


Penyakit kencing manis yang tidak dikawal dengan baik akan menyebabkan kesan yang lebih serius. Antara kesannya ialah :

  • Kegagalan buah pinggang
  • Serangan jantung
  • Kebutaan / Katarak
  • Koma (hilang kesedaran)
  • Angin ahmar (strok)
  • Sakit saraf atau “mati pucuk”
  • ‘gangrene’ atau anggota tubuh mati/membusuk


Penyakit kencing manis tidak boleh disembuhkan tetapi ianya boleh dikawal. Untuk mengawalnya, kadar gula dalam edaran darah hendaklah sentiasa berada pada kadar normal. Selain itu kita hendaklah memberikan perhatian terhadap perkara-perkara berikut :

  • Pengambilan ubat atas nasihat doktor.
  • Pemakanan sihat.
  • Penjagaan berat badan.
  • Selalu bersenam.
  • Elakkan jangkitan.


Set Sugar Control Yang Mengawal kencing Manis

Shaklee menawarkan Sugar Control set untuk mengawal kencing manis anda.


Kebaikan Set Sugar Control  :


  1. Mengekalkan paras gula suhat dalam darah.*
  2. Melegakan rasa kebas dan semut-semutan.*
  3. Membantu menyembuhkan luka.*




Jadi jangan ambil remeh..pastikan kita buat pemeriksaan doktor dan bebas dari sebarang penyakit.  :D
Jika ada peluang untuk sembuh, kenapa tidak kita cuba kan? Jadi pilihan ditangan anda.
Akhir sekali, jom saya tunjukkan pada anda testimoni pelanggan yang menggunakan Sugar Control Set dibawah :

# Testimoni 1
testimoni sugar control set, ubat kencing manis, ubat darah tinggi , darah tinggi, kencing manis ,dgm, diabetes mellitus, vitamin untuk darah tinggi, ubat darah tinggi, testimoni shaklee
Testimoni 1
# Testimoni 3
testimoni sugar control set, ubat kencing manis, ubat darah tinggi , darah tinggi, kencing manis ,dgm, diabetes mellitus, vitamin untuk darah tinggi, ubat darah tinggi, testimoni shaklee
testimoni 2

# Testimoni 3
testimoni sugar control set, ubat kencing manis, ubat darah tinggi , darah tinggi, kencing manis ,dgm, diabetes mellitus, vitamin untuk darah tinggi, ubat darah tinggi, testimoni shaklee
Testimoni 3

# Testimoni 4
testimoni sugar control set, ubat kencing manis, ubat darah tinggi , darah tinggi, kencing manis ,dgm, diabetes mellitus, vitamin untuk darah tinggi, ubat darah tinggi, testimoni shaklee
Testimoni 4

# Testimoni 5
Perlu diingatkan, selain pemakanan supplement, makan juga harus dijaga, supaya seimbang dan mengambil dalam kuantiti yang betul. Jika anda mengambil ubat doktor, jangan sewenang2 membuang atau menhentikan pengambilan. Ikut nasihat doktor.




------------------------------------

Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
✉ Email : nornadiamansor@yahoo.com



ATAUPUN

 Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan 

Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :
☑ Jadual pengambilan vitamin
☑  Tips ekslusif 
☑ Konsultasi percuma berterusan 

------------------------------------

Cara Beli Vivix Shaklee dengan Harga Murah dan Lebih Jimat

Ramai antara pelanggan tertanya tanya berapakah harga sebotol VIVIX SHAKLEE? 

Saya akui harga untuk sebotol Vivix lebih mahal jika dibandingkan dengan vitamin Shaklee yang lainnya.


Tapi ,harganya lebih berbaloi dengan khasiat dan manfaat  yang terkandung didalam sebotol VIVIX SHAKLEE sangat bagus untuk kesihatan umum. Bukannya terus buat kesimpulan "ala, mahal sangat ,membazir je". 


Antaranya adalah seperti berikut:





Bagi saya, setiap produk pun akan katakan ia adalah produk terbaik..kan? Tapi, kita ambil dari sudut bagaimana vitamin itu bertindak didalam badan atau bagaimana ia berfungsi . 

Vivix Shaklee berfungsi seperti berikut :




dan akhir sekali ,tentulah testimoni pelanggan (klik link) yang sudah berjaya sihat dan kembali pulih selepas penggunaan Vivix Shaklee




Vivix Shaklee Tahan Berapa Lama 

Kandungan dalam sebotol Vivix adalah 150ml. Ia adalah cecair warna merah pekat. Dan rasanya masam manis kelat. Macam mana tu ya ? Saya pun tak tak tahu nak terangkannya, sebab rasa kan sesuatu yang abstrak. Tapi macam tu la lebih kurang. Kalau nak tahu betul betul, kenalah dapatkannya dan cuba sediri 


Sebotol boleh tahan 2-3 bulan bergantung pada cara penggunaan. Eh betul ke ? Sikit tu boleh tahan lama ? ye , memang betul ! Tak tipu. Memang boleh tahan  lamanya sebab pengambilannya pun sedikit sahaja. Bukan kita minum Vivix tu macam mana kita minum sirap tu. 




Siapa Yang Tak Sesuai Makan Vivix Shaklee?

Ada juga yang tak digalakkan makan vivix Shaklee ni.

Siapa ya?


1) Ibu mengandung. Vivix memang elok untuk kesuburan. Tapi lepas sah hamil je terus berhenti makan. Sifat antioksidannya boleh sebabkan keguguran

2) Mereka dibawah usia 18 tahun. Jangan bagi anak anda minum ya





Cara Mendapatkan Vivix Shaklee dengan Harga yang Murah dan Menjimatkan

Jadi, saya nak kongsikan dengan anda semua bagaimana mendapatkan dan membeli VIVIX SHAKLEE dengan harga yang murah dan lebih menjimatkan. Yang pastinya, mestilah ramai yang taknak lepaskan peluang ini  kan ? Promosi yang jauh lebih jimat



#1- Membeli dengan Harga Ahli

Harga pasaran untuk sebotol Vivix adalah RM503 (termasuk GST). Harga ahli pula jauh lebih murah antara 15%- 20% untuk setiap botol. Jimatkan? banyakkk tu :) Selain dari itu, banyak lagi kelebihan sebagai ahli Shaklee  

Haaa.. belian dengan harga ahli adalah lebih menjimatkan jika dibandingkan dengan harga runcit. 


Jika anda tinggal berdekatan dengan mana mana cawangan Shaklee, anda boleh menggunakan ID saya untuk membuat belian mana mana produk Shaklee



ID Shaklee : 866457 (Nornadia Mansor)

Satu lagi kalau anda nak tahu, VIVIX SHAKLEE  ni antara produk istimewa sebab satu satunya vitamin Shaklee yang tak dikenakan kos penghantaran yang biasanya dicas RM10.60 ,ianya PERCUMA!! Maknanya, kalau anda beli secara walk in ke cawangan  atau belian melalui saya,tiada kos penghantaran dikenakan




#2- Beli 2 botol Vivix dengan PENJIMATAN BERGANDA


Belian dua botol Vivix Shaklee ternyata lebih menguntungkan dan menjimatkan ! 



  • #a : PERCUMA KEAHLIAN

Yang mana disini , anda akan mendapat  PERCUMA KEAHLIAN (jimat RM65 untuk pendaftaran keahlian baru Shaklee yang mana kelebihan sebagai ahli Shaklee tak kurang hebatnya) 


  • #b : CASHBACK RM30++

Uv atau point untuk 2 botol vivix adalah 236uv. Melayakkan anda menerima cashback pada bulan seterusnya bernilai lebih kurang RM30++ terus ke akaun bank anda

  • #c : PERCUMA PENGHANTARAN

Vivix antara produk Shaklee yang istimewa & tak dikenakan sebarang cas penghantaran . Biasanya cas penghantaran produk Shaklee dikenakan RM10 untuk semenanjung, manakala RM20 untuk Sabah sarawak. 

Tapi, VIVIX PERCUMA PENGHANTARAN!

Ini bermakna, anda telah dapat penjimatan berganda , ditambah dengan khasiatnya yang berlipat kali ganda






------------------------------------

Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

 SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
 Email : nornadiamansor@yahoo.com


Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :

 jadual pengambilan vitamin
☑ tips ekslusif
☑ konsultasi percuma berterusan 
 layak dijemput ke ekslusif group di FB.

------------------------------





16 Kebaikan dan Khasiat Lecithin Shaklee



Perbezaan Lecithin Shaklee 

Diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus, dan lemak tak tepu.


16 kebaikan dan khasiat Lecithin Shaklee 

(1) Membantu menurunkan berat badan dan pelansingan badan. Lecithin membantu menghalang tubuh daripada menghadapi masalah obesiti. Pengambilan supplement lecithin dalam kuantiti yang banyak iaitu maksimum 6 biji sehari dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan yang seimbang.

(2) Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, membantu mengemulsi dan memetabolismakan lemak, menurunkan kolestrol dan trigliserid dalam tubuh.

(3) Membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E dan K yang bersifat larut lemak dengan lebih berkesan.

(4) Menjaga kesihatan hati dengan menghalang enapan lemak pada hati, sirosis hati dan mencegah hati berlemak serta membantu memulihkan kesihatan hati bagi orang yang menghadapi masalah kesihatan hati.

(5) Soya lecithin membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit dan menjadikan kulit lebih cantik dan gebu, mengaktifkan metabolisma sel dan seterusnya membantu melambatkan proses penuaan. 

(6) Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi pada tubuh seperti penyakit kulit dan menjadi punca kepada dermatitis dan demam alergi. Jadi, secara tidak langsung lecithin juga berupaya membantu menangani masalah alergi atau ekzema pada tubuh.

(7) Mengelmulsi kolestrol berlebihan yang menjadi punca kepada 90% kes batu karang dan dapat menyekat kejadian batu karang.

(8) Kolina yang terdapat dalam soya lecithin membentuk penghantar saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang penyakit nyanyuk dan juga meringankan stress. Wanita hamil disyorkan mengambil lecithin dalam jumlah yang secukupnya untuk menggalakan tumbesaran sihat janin.

(9) Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan cara menghalang pengerasan arteri atau penebalan pada pembuluh arteri (arteriosklerosis) dan menggalakan peredaran darah.

(10) Memperbaiki masalah prostat dan urethra lelaki

(11) Meringankan masalah sembelit ,membantu melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus yang menjadi penyebab sembelit.

(12) Kesihatan rambut - menjadikan rambut lebih sihat, kuat dan berkilat.

(13) Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS.

14) Lecithin berperanan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari ke dalam sel-sel badan dengan lebih berkesan kerana kekurangan kolina yang terdapat dalam lecithin merupakan antara penyebab memberan sel mengeras dan menyukarkan proses penyerapan zat-zat penting. 

(15) Soya lecithin membantu membina sistem imunisasi  yang kuat dengan menyalut sel darah merah dalam tubuh dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. 

(16) Mengeluarkan "clogged duct"  atau bengkak susu yang menyebabkan puting 'nipple' tersumbat. Pengambilan setiap hari secara tidak langsung dapat mencuci "clogged duct" dan seterusnya melancarkan pengeluaran susu ibu. 


Kiranya dapat turunkan berat badan, kulit cantik, rambut cantik berkilat, masalah lupa lepas bersalin pun dapat diatasi.



------------------------------------

Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
✉ Email : nornadiamansor@yahoo.com



ATAUPUN

 Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan 

Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :
☑ Jadual pengambilan vitamin
☑  Tips ekslusif 
☑ Konsultasi percuma berterusan 

------------------------------------

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...