Penawar Penyakit Kencing Tikus Asbab Suami Beransur Pulih

Pada entry sebelum ini, saya telah mengupas mengenai Kencing Tikus atau Leptospirosis : Mampukah Ia Dirawat dan Disembuhkan ?

Dan kali ini , saya nak kongsikan dengan anda semua testimoni pengguna Vitamin Shaklee yang berjaya sembuh ari penyakit kencing Tikus.

Penyakit Kencing tikus bukanlah penyakit biasa. Ianya boleh menyebabkan kematian mendadak. Antara komplikasinya adalah :

  • Tindakbalas Jarisch-Herxheimer bila diberi penicillin.
  • Jangkitan kuman di otak (Meningitis).
  • Perdarahan yang teruk.
  • Gangguan penafasan
  • Kegagalan fungsi hati (mata dan kulit menjadi kekuningan)
  • Kegagalan fungsi buah pinggang  (kencing kurang/sikit),
  • Tekanan darah rendah 
  • Pendarahan ( batuk berdarah dan sesak nafas)

2 Hari Dimasukkan ke ICU akibat Penyakit Kencing Tikus, dan Kini Kembali Pulih

Jom saya kongsikan Kisah dari Encik MOHD AMIRUL BIN BADRI, bagaimana beliau bertarung dengan penyakit kencing tikus hingga dimasukkan ke ICU selama 2 hari :

.
Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos.

.

Bagaimana Bermulanya Penyakit Kencing Tikus?

Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan.

.
Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan.

Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU.

.
Di sini saya diberitahu saya kena  virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya.

.
Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat.

Apakah Alternatif Rawatan Yang Diusahakan oleh Encik Amirul Untuk Penyakit Kencing Tikus?

Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut.

.
Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu.

.
Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee.

Vitamin Shaklee Untuk Masalah Kencing Tikus

Untuk masalah Leptospirosis ni, boleh ke suplemen membantu? Boleh ikhtiar, Allah yang menyembuhkan. Biasanya saya cadangkan

Vivix  

  • antioksidan yang tinggi dan membantu memperbaiki sel yang rosak hingga ke peringkat DNA
  • menghalang virus dari merosakkan sel membran
  • meningkatkan imuniti tubuh
 

Nutriferon 

  • yang kaya dengan interferon semulajadi
  • menjadi benteng pertahanan kepada bakteria dan virus yang menyerang.
 

SR Vitamin C 

  • meningkatkan sistem pertahanan badan
  • membantu proses penyembuhan ke paras yang optimum.
.
Leptospirosis atau kencing tikus boleh melumpuhkan sistem pertahanan badan. Ubat-ubatan hospital boleh mengurangkan simptom tetapi tidak mampu meningkatkan imuniti tubuh.
 .
Jadi di sinilah suplemen memainkan peranan. Mencegah lebih baik dari merawat. Hubungi saya untuk sebarang tempahan atau pertanyaan.
————————————
Saya Nornadia Mansor ,  ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
 .
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
 .
ATAU
 .
♥ Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan ♥
 .
Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :
☑ Jadual pengambilan vitamin
☑  Tips ekslusif
☑ Konsultasi percuma berterusan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge