Pantang Larang Makanan Yang WAJIB Dielakkan Pesakit Gout

☑Pernahkah anda mengalami sakit sendi yang keterlaluan?
☑ Sukar bergerak dan membengkokkan lutut?
☑Susah nak solat? Sendi-sendi seluruh badan terasa sakit?

Mungkin anda sedang menderita penyakit GOUT.

Sotong goreng kunyit bila makan dengan nasi panas – panas, masyaallah nikmatnya. Sotong jika dimakan SEgigit, mungkin tidak memberi impak kepada sesetengah orang yang menghidap gout. Tapi pada sesetengah orang bukan kata segigit SUKU gigit pun dah boleh IMPAK MAKSIMA kepada sendi kalian.

 
Bestnya kalau dapat makan nasi lemak panas-panas..letak pula sambal udang (sambal lebih) .. timun .. ikan bilis rangup.. Sekali suap, perghhhh setiap saraf bagaikan segar kembali.
.
Ehh.Over pulakkk ^___^ Maaf ye. Sebelum ni saya ada berkongsi dengan anda 9 tahap pekembangan sakit gout yang menyeksakan.
Jadi sangatlah perlu bagi anda yang mengalami masalah gout menjaga pemakanan bagi mengelakkan gout menyerang
Pantang Larang Makanan Yang WAJIB Dielakkan Pesakit Gout
Penyakit gout ini berasal daripada satu dan HANYA SATU punca, iaitu kandungan Asid Urik (Uric Acid) yang Tinggi!
Ramai pesakit gout cuba sedaya upaya untuk mengawal cara pemakanan harian mereka untuk mengelakkan serangan gout yang Sungguh Menyakitkan! Ini tak boleh makan, itu tak boleh makan.

Bagi pengidap Gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang dan berkumpul di bahagian sendi & tisu lembut terutama di bahagian kaki dan mengakibatkan kesakitan sehinggakan tergesar dgn selimut pun begitu menyeksakan…

 
Apabila gout menyerang, kaki akan menjadi bengkak, panas dan amat sakit hingga ada sesetengah pesakit tidak boleh berjalan.
Malah, kesakitan ini boleh berlanjutan beberapa hari dan hanya hilang dengan pengambilan ubat.
 

Makanan Yang Perlu Dielakkan Pesakit Gout !

Bagi mereka yang mengidap gout, cuba elakkan atau kurangkan makan makanan yang kaya dengan purin seperti:

Selain menggunakan rawatan sakit gout yang bersesuaian, perkara lain yang penting untuk penghidap sakit gout ialah untuk mengelakkan atau mengurangkan makanan yang biasa dikaitkan dengan penyakit gout

 

(1) Makanan Laut Yang Bercengkerang

Perlu mengurangkan pengambilan makanan laut sewaktu mengalami serangan. Cukup sekadar pengambilan setakat 4-6 auns sehari.
Ini adalah kerana sumber makanan ini kaya dengan purin, yang mana akan diuraikan menjadi asid urik. Makanan laut dan bercengkerang seperti ketam, udang, sotong dan kerang
 

(2) Daging Merah

Tidak semua daging mengandungi kandungan purin yang sama. Sebagaimana diketahui daging putih lebih baik berbanding daging merah.
Seperti mana yang kita semua tahu, daging putih lebih baik daripada merah. Akan tetapi, sesekali menikmati daging merah tidak mengapa.
 
Jika anda ingin makan, pilihlah daging lembu berbanding ayam belanda dan kambing. Daging termasuklah aging cincang , ekstrak daging , ragi (seperti Marmite) , poultry (daging ayam yang telah diproses) dan kiub rebusan daging
 

(3) Ayam Belanda

Ia kandungan purin yang lebih tinggi berbanding lain-lain jenis makanan. Jadi, ELAKKANNYA!
Ayam (selain ayam Belanda) dan itik merupakan pilihan paling selamat. Daging di bahagian kaki adalah lebih baik berbanding dada dan kulit.
 

(4) Air Berperisa

Elakkan meminum minuman manis dengan sirap jagung yang kaya dengan fruktosa seperti soda atau minuman buah-buahan. Ini kerana pemanis merangsang tubuh menghasilkan lebih banyak asid urik.
 

(5) Jenis Ikan

ELAKKAN sama sekali herring, begitu juga dengan tuna dan ikan bilis. Sebaliknya udang, udang kara, belut dan ketam agak selamat untuk dimakan oleh anda.
Elakkan juga ikan masin, ikan kembung dan ikan yang berbisa atau bersengat.
 

(6) Jenis Sayuran

Asparagus, bunga kubis, brokoli, bayam dan cendawan kaya dengan purin jika dibandingkan dengan lain-lain jenis sayuran. Namun, anda masih boleh mengambilnya dengan kadar sepatutnya.
 

(7) Organ Dalaman

Organ dalaman seperti hati, buah pinggang paru, jantung dan limpa PATUT DIELAKKAN sama sekali.
 
Semoga dengan mengurangkan atau mengelakkan dari makanan-makanan di atas dapat mengurangkan atau mengawal masalah sakit gout yang dihadapi.
 

Penawar Penyakit Gout 

Adakah penyakit ini boleh dirawat?

Kesan Pengambilan Set Gout Shaklee

Ya insyaAllah. dengan pengambilan konsisten Set Gout Shaklee akan dapat

  • membantu mengeluarkan asid urik yang berlebihan dalam saluran darah

 

  • selaraskan sistem saraf tak terkawal yang mana ia akan membantu buah pinggang

 

  • memproses lalu mempercepatkan proses pembuangan asid urik dari badan melalui perkumuhan.

 

  • kadar metabolisme yg tinggi dapat membantu sistem percernaan kita mencernakan purin dengan baik.
set gout shaklee, penawar gout,ubat gout
Anda masih tercari-cari supplement yang sesuai untuk pesakit gout ???
Jangan risau shaklee boleh membantu anda..Set Shaklee untuk pesakit gout boleh membantu meredakan sakit yang anda hadapi.
Inilah antara supplement yang saya konsisten berikan pada suami saya untuk atasi masalah goutnya. Syukur, sekarang nampak perkembangan yang positif .
Sakit dikakinya di bahagian sendiri juga sudah berkurang. Yelahkan , umur baru 27 dah kena gout memang kena jaga betul betul kesihatannya.  Sekarang, nak jalan lama sikit pun dah takde hal ^___^

 

Ramai yang dah tidak merana gout lagi kerananya…

 

Ada yang kata,
✿ kini dah boleh solat sempurna seperti orang lain
✿ Dah boleh genggam tangan
✿ Dah boleh tidur lena
✿ Dah boleh berjalan turun naik tangga dengan laju
✿Dah boleh buat aktiviti kerja macam biasa
Namun semuanya dengan kuasa Allah.
Anda tidak perlu percaya…Jangan sesekali percaya..anda harus cuba sendiri…

Vitamin Cadangan Shaklee Untuk Pesakit Gout

 
  • ALFALFA – untuk fungsi detoks semulajadi, menyingkirkan toksin dalam badan secara lembut. Tapi kena banyak minum air, barulah efektif proses detoks tu. Air at least 3 liter sehari, bergantung kepada berat badan seseorang.
 
  • OMEGA GUARD – unuk mengurangkan keradangan dan melicinkan sendi. Mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan, mencegah arthritis, memelihara fungsi sendi dan melegakan gout. Banyak lagi kelebihan Omega Guard ni sebenarnya.
 
  • PERFORMANCE DRINK – untuk memelihara kandungan bendalir dalam badan untuk mengelakkan dehidrasi. Bagi melancarkan proses detos sebab nak buang asid urik berlebihan dalam badan.
Inilah serba sedikit perkongsian saya mengenai penyakit gout yang sering dialami dan semestinya ia bagaikan mimpi ngeri.
Jika anda,ada sebarang kemusykilan boleh berhubung terus dengan saya

Testimoni Pesakit Gout Yang Berjaya Diatasi !

# Testimoni 1

gout, set gout shaklee

# Testimoni 2 
Harini saya akan kongsikan dengan anda testimoni yang mengidap gout selama 20 tahun dengan mencuba Omega Guard dan Alfalfa Complex . Jom kita baca ,kisah beliau disini
  
Gout Yang Ditanggung Selama 20 Tahun Semakin Pulih dengan Vitamin Shaklee, set gout shaklee, vitamin gout dari shaklee, penawar gout, testimoni pesakit gout, testimoni gout shaklee

# Testimoni 3

penawar gout, atasi gout,ubat gout, hilangkan gout

# Testimoni 4

# Testimoni 5

 
Jangan tunggu sehingga waktu Serangan Gout. Masa sakit tu nak jalan ke tandas pun tak larat dah! Apa lagi nak bawa kereta dan jalan ke bank?
Jujur. Ikhlas. Demi Kesihatan Bersama.
Jangan Tangguhkan Sehingga Buah Pinggang Anda Rosak!
 

 

————————————
Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
 
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
✉ Email : nornadiamansor@yahoo.com
 
Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima :
☑ jadual pengambilan vitamin
☑ tips ekslusif
☑ konsultasi percuma berterusan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You may also like

5 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge