Cyst Payudara, Ketulan Cyst Hilang Setelah Konsisten Pengambilan Vivix

ketulan pada payudara,cyst payudara,Ketulan di Payudara Kecut Tanpa Pembedahan,ketumbuhan pada payudara

Kita selalu mendengar  masalah cyst dalam rahim. Tapi sebenarnya, cyst boleh terjadi di mana mana bahagian badan termasuk payudara , kemaluan ,tangan dan banyak lagi.

“Cyst Payudara” ialah kantung berisi cecair di dalam payudara dan bukan sejenis kanser. Umumnya kita akan berasa licin dan bergetah di kawasan yang ada muncul cyst. ia samada akan menyebabkan rasa sakit atau tidak sakit sama sekali. Cyst adalah disebabkan oleh hormon yang menjaga kitaran haid 

Ada pesakit yang mengalami satu dan lebih dari satu cyst dalam payudara. Biasanya cyst itu rasa  bulat atau ketulan bujur dengan tepi yang berbeza, seperti anggur atau belon berisi air, tetapi kadang-kadang cyst payudara merasakan pejal.

Biasanya ketulan cyst akan semakin membesar sehingga menyakitkan dan rasa  tidak selesa. Biasanya jika ketulan di payudara melebihi 4cm keatas, doktor akan sarankan pembedahan buang cyst di payudara

Adakan altenatif lain untuk mengecutkan cyst ,saya tak nak dibedah

ketulan pada payudara,cyst payudara,Ketulan di Payudara Kecut Tanpa Pembedahan,ketumbuhan pada payudara

 

Simptom simptom Cyst di Payudara

Cyst payudara boleh didapati di dalam satu atau kedua-dua payudara. Tanda-tanda dan gejala cyst payudara termasuk:
🔺Ketulan bulat licin , boleh dialih atau sekaligus bujur dengan tepi yang berbeza
🔺Bendalir dari puting payudara warna, kuantiti, kekerapan.
🔺sakit payudara atau pedih di bahagian ketulan payudara
🔺Kaitan antara ketumbuhan dan kitaran haid , biasanya
  • saiz ketulan payudara  meningkat dan ketegangan payudara sebelum haid
  • saiz ketulan payudara berkurang dan resolusi gejala-gejala lain selepas haid
.
Mempunyai cyst payudara tidak meningkatkan risiko kanser payudara. Tetapi… agak sukar pada doktor untuk membuat pemeriksaan kerana cyst boleh membuatkan ia lebih sukar untuk mencari ketulan payudara  atau perubahan lain.
.
Wanita dinasihatkan untuk memeriksa payudara sendiri sesudah sahaja habis kitaran haid pada setiap bulan. Dengan cara ini, sebarang kejanggalan pada payudara dapat dikenalpasti.

Kisah Pesakit Yang Mempunyai Cyst Payudara & Mengamalkan Vivix Shaklee

KISAH PERTAMA  :DOKTOR SAHKAN KETUMBUHAN DI PAYUDARA HILANG SETELAH 3 MINGGU AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE

ketulan pada payudara,cyst payudara,Ketulan di Payudara Kecut Tanpa Pembedahan,ketumbuhan pada payudara

🔺 Simptom awal yang dialami

Pada Julai 2014, ya pada tahun 2014,sudah hampir 3 tahun perkara ini berlalu. Tapi tak pernah saya lupakan dalan lipatan sejarah kehidupan saya apabila saya telah menerima ujian hebat dengan mengalami simptom-simptom pengidap BARAH PAYUDARA. Allahuakhbar ,betapa dunia saya terasa gelap seketika waktu itu.

READ :  PENYUSUAN SUSU IBU DALAM ISLAM

Bermula dengan lelehan cecair yang berwarna merah kehitaman yang keluar dari ‘nipple’ payudara sebelah kanan adalah permulaan saya menyedari masalah yang saya hadapi. Bukan cecair biasa, tapi berdasarkan dari warna dan bau cecair tersebut confirm DARAH.

Pada yang tak boleh bayangkan macam mana rupanya,saya lampirkan sekali untuk anda.Tanpa rasa sakit atau ada bonjolan disekitar payudara, tetiba boleh jadi macam ni. Boleh bayangkan tak perasaan saya masa tu. Memang sangat panik.

.

🔺 Bagaimana Cyst di Payudara Puan Zamzakidah? 

Keesokkan hari, saya terus mendapatkan pemeriksaan di hospital yang berhampiran untuk mengenalpasti masalah yang saya hadapi walaupun ada perasaan takut jugak sebenarnya.

Hasil daripada pemeriksan dan imbasan ULTRASOUND & MAMMOGRAFI yang dijalankan oleh doktor pakar, terdapat 2 ketul ketumbuhan dikesan berada di ‘LOWER & UPPER OUTER QUADRANT’ di sebelah kanan payudara saya.

Doktor terus menetapkan 1 lagi tarikh untuk saya menjalankan ujian BIOPSI untuk mengambil sampel sebahagian tisu untuk mengenalpasti jenis ketulan tersebut.

READ :  Cara Dressing Luka Sendiri Dari Rumah & Tips Penjagaan

Dan hasil ujian itu, ketulan ketumbuhan pada payudara saya adalah SEL BUKAN DARI KUMPULAN KANSER. Alhamdulillah, tetapi doktor tetap mencadangkan kepada saya untuk menjalankan pembedahan untuk membuang 2 ketul ketumbuhan itu supaya ianya tidak menjadi potensi untuk terjadinya kanser payudara.
.

🔺Alternatif untuk atasi masalah cyst payudara dengan Shaklee ?

Atas pandangan dan nasihat sahabat merangkap upline saya, VIVIX adalah satu-satunya alternatif dan usaha saya untuk mengurangkan risiko menghadapi sebarang kemungkinan sebelum hari pembedahan.

Dan setelah hampir 3 minggu konsisten mengamalkan Vivix. 21 Ogos 2014,sebelum ke dewan bedah saya di bawa sekali lagi untuk membuat pemeriksaan imbasan Ultrasound. Allahuakhbar !!! Ketumbuhan yang 2 ketul tu dah tinggal 1..puas doktor mencari mana hilangnya yang seketul lagi. Confirm tak ada!!! 

Dan yang tinggal 1 sahaja itu pun saiz nya dah kecil dari saiz asal haritu. (tak tau nak react macam mana..tapi nangis jugak la, sebab Allah permudahkan semuanya untuk saya).

Jadi, pembedahan tetap di jalankan juga untuk membuang 1 sahaja ketumbuhan yang masih tinggal. Nasib baik la kan, kalau tak mesti kena tebuk 2 tempat. Alhamdulillah, saya selamat menjalani pembedahan yang tak sampai 1 jam pun operasinya .

.

KISAH KEDUA : Puan Karwasih, mempunyai 6 ketulan cyst  pada payudara setelah membuat scan . Jadi,saya mencadangkan beliau mengamalkan VIVIX SHAKLEE. kini hanya tinggal 4 ketulan sahaja ,dan 4 ketulan itu tidak membesar dari saiz sebelumnya.

Tak sampai habis lg 1 botol, Puan Karwasih Whatsapp saya untuk memberitahu maklumbalas beliau mengenai cyst pada payudaranya. Alhamdulillah, dari 6 ketulan ,kini hanya tinggal 4 ketulan sahaja ..dan 4 ketulan itu tidak membesar dari saiz sebelumnya.

ketulan pada payudara,cyst payudara,Ketulan di Payudara Kecut Tanpa Pembedahan,ketumbuhan pada payudara

Bagaimana Vivix Merawat Masalah Cyst Payudara?

Vivix dan Cyst Payudara , Vivix supplemen terbaik untuk semua jenis penyakit termasuk Cyst Payudara. Salah satu sebabnya adalah ia bertindak dari sel / DNA.

READ :  Atasi Masalah Panau dengan Garlic Shaklee

Vivix mempunyai bahan yang sangat bagus untuk memperbaiki DNA /sel rosak sehingga boleh kawal merebaknya satu-satu penyakit. dan ianya ANTIOKSIDAN dan KAYA POLIFENOL yang membantu merencatkan pembentukan sel yang tidak normal

Keratan Majalan I-Sihat
Sel/DNA kita yang rosaklah adalah punca pelbagai penyakit. Bila sel/DNA rosak, organ kita yang terdiri dari sel tak mampu berfungsi seperti biasa
.
Dr Zubaidi ada menulis mengenai DNA / sel rosak dalam satu majalah kesihatan tahun 2016.
Vivix hanya di makan 1 sudu kecil sahaja setiap hari. Mudah kan? Jom Cuba Vivix HARI INI
 

Bagaimana ingin Mendapatkan Vitamin Shaklee?

(i) Hubungi Saya :

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, sila hubungi :
 .
✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
.
📱 Link Terus untuk Whatsapp :
http://www.wasap.my/60134211610
http://www.wasap.my/60134211610
.
📩 Email : nornadiamansor@yahoo.com
.

(i) Buat belian di cawangan Shaklee terdekat

Walk In ke mana mana cawangan Shaklee berdekatan,  gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan
.
Cyst Payudara, Ketulan Cyst Hilang Setelah Konsisten Pengambilan Vivix was last modified: by
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Link Berkaitan

You may also like

2 Ulasan

  1. Assalam..
    Nk tnyo…ada simpton2 sakit saraf di bhgn leher? Mcm rasa tegang je.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.