TESTIMONI : SHAKLEE GLA & DOA: OVARIAN CYST KECUT!


My Photo

Saya adalah seorang WAHM yang menjalankan perniagaan Shaklee secara online yang berkelulusan Ijazah Perbankan Islam.Dikurniakan seorang cahaya mata,dan pernah mengalami masalah kesihatan seperti asma, darah rendah, pernah jugak mengalami keguguran. Saya disini ingin berkongsi dengan anda maklumat,tips dan info kesihatan yang berguna, dan ada yang saya tuliskan mengenai pengalaman saya sendiri.Diharapkan perkongsian ini berguna untuk ada

Nornadia Mansor

SMS/WhatsApp : 013-4211610  l  Email : nornadiamansor@yahoo.com

Cod Kawasan : Sungai Dua, Seberang Jaya, Bundar Sunway,Butterworth

Jika anda walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 866457 untuk dapatkan supplement anda dgn Harga Sungguh Menjimatkan <3

TESTIMONI : SHAKLEE GLA & DOA: OVARIAN CYST KECUT!

Ovarian cyst adalah penyakit yang paling ngeri dikalangan wanita, ia melibatkan tahap kesuburan ,zuriat dan tahap kesihatan sesorang wanita. 

Berkongsi dengan anda rakan Shaklee saya iaitu Dilla Roslan yang mempunyai pengalaman & berceritakan tentang penyakitnya iaitu ovarian cyst. Dilla mula mengetahui kewujudan Cyst di dalam ovarinya yang bersaiz 5cm ketika check-up sebulan selepas bersalin, dan hampir-hampir perlu menjalani pembedahan. 

Namun, berkat kesabarannya mengamalkan suplemen Shaklee GLA Complex, dan tidak lupa Doa kepada Allah, Alhamdulillah, cyst Dilla kini telah mengecut ke 1.4 cm!

"dulu 5.73 cm..pastu kecut 5.03cm...2.73cm...arini 1.4cm"

'

Menurut kata Dilla:

"Petang tadi pegi klinik untuk scan cyst ovariku...kali terakhir scan pada julai lalu, 2.73cm...dan hari ini, 1.4cm!...Syukur Alhamdulillah.....

Doc: Bagus ye, cyst dah kecut...Mcm mana tu? memang xde ubat utk kecutkan cyst ni...
Dila: Err...saya cuma amalkan makan supplement...Shaklee GLA..
Doc: Bagus! Tak payah operate...tak elok pun operate-operate ni...

Alhamdulillah, sesungguhnya Allah jugalah yang berkuasa mencipta dan menghilangkan sesuatu..."



Apakah Ovarian Cysts?




Mengapa ia digelar cyst?  Sebabnya tumbuhan ini mesti mengandungi cecair, samada air, cecair becampur protin, darah beku, darah haid , minyak dan lemak, lendir. Ia boleh disertai dengan tumbuhan daging yang mungkin dari jenis kanser, rambut , cartilage, tulang dan lain-lain .

Perbezaan Normal Ovari & Cyst Ovari


Ovarian Cysts adalah poket yang berisi lendir/air yang terjadi di dalam atau dipermukaan ovari. Ia adalah kejadian yang kerap berlaku dan kebanyakkannya wanita tidak menyedari yang mereka mengalaminya ia jarang memberikan simptom atau gejala.
Walaubagaimanapun, kehadiran ovarian cyst mungkin menunjukkan sistem peranakkan yang bermasalah dan berkaitan dengan masalah ketidak-suburan anda.
Cyst sebenarnya berkait-rapat dengan proses reproduksi wanita.Follicular cysts adalah cyst-cyst yang mengandungi telur dan apabila ia matang, ia akan pecah untuk melepaskan telur untuk persenyawaan. Kadang-kadang, cyst-cyst lain juga boleh tumbuh di dalam ovari dan cyst inilah yang selalu memberi masalah.


Tanda-tanda wujud cyst ovari:

☑ Banyak kali ‘cyst’ dan ‘tumour’ pada kilang ovari dijumpai secara kebetulan, ketika wanita berkenaan sedang menjalani pemeriksaan untuk tujuan lain. Tidak ada tanda dirasai.
☑ Gangguan dalam pusingan haid saperti lambat atau tidak datang pada waktu yang di jangkakan, haid tidak teratur saperti diluar waktu haid atau ia datang sedikit sedikit tetapi berpanjangan.
☑ Mandul atau kurang subur atau berulang kali gugur.
☑ Sakit senggugut, sakit waktu persetubuhan atau sakit perut tanpa mengira masa.
☑ Perut membesar tanpa hamil.
Putus haid pada umur yang muda (Premature menopause)
☑ Gangguan kencing atau air besar.
☑ Dalam kes kanser ovary diperingkat lambat – hilang selera makan, susut berat badan, perut kembung, sakit pinggang dan letih lesu.

Bagaimana Gla Complex membantu merawat Ovarian Cyst ?
GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.

GLA Complex  atau nama penuhnya Gamma Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual (haid tidak teratur), monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis. Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.
Kepada rakan-rakan wanita yang pernah mengalami masalah ketumbuhan cyst ini, ingin kami sarankan agar mencuba & meneruskan pengambilan Shaklee GLA dengan konsisten dan istiqamah. Insya Allah.


Doa amalan untuk bantu mengecilkan cyst :


" Wahai Allah yang maha mengecilkan benda yang besar dan maha membesarkan benda yang kecil, kecilkanlah pada dia (sebut nama pesakit). Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani...."


*Doa ini dibaca pada segelas air lalu diminum 2 kali sehari.



------------------------------------

Saya Nornadia Mansor , ID Shaklee : 866457 
adalah pengedar sah Shaklee anda
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 013 4211 610 [Nadia]
✉ Email : nornadiamansor@yahoo.com


Setiap pembelian di laman ini, anda layak menerima jadual pengambilan vitamin, tips ekslusif , konsultasi percuma berterusan dan layak dijemput ke ekslusif group di FB.
------------------------------------


KLIK SINI

Terima Kasih

Post a Comment
Text Select Disable
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Super Green Vitamin | Template Designed By Blog Bingkisan Hati